Renault Clio: gloeilamp verklikkerslichtje blijft branden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4

Hallo,

ik ben redelijk leek als het over auto's gaat, maar zo ging het met mijn occasie (3jaar, 120.000 km)
heeft nooit veel 'power' gehad, maar nu is het stillaan afgrijselijk geworden. Maximaal toerental is nu slechts 3.600/min en dit komt overeen met maximaal 130-140 km/uur. Recentelijk is ook het verklikkerslichtje'voorverwarmen (de dubbel spiraal) alsook het ziggzaglijntje constant gaan blijven branden (wat vroeger slechts was vanaf 130 km/u).
Ik start echter steeds zonder problemen, de moter draait soepel en val niet stil.

Wat me ook is opgevallen is dat als ik een 4-tal keer achtereenvolgens 'pompend rem' ik totaal geen rem-assistentie meer heb, geen compressiedruk meer, ondanks de moter nog draait.

zou dit simpelweg te weiten zijn aan de bougies of is er meer ?
ik ga volgende week s horen bij de garage... maar zou graag op voorhand s weten waar ik sta, want ze kunnen me daar alles wijsmaken!

Thanx,
Pascal

pascalw

Geplaatst door pascalw (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

AS1 (105), 17 jaar geleden

[quote]ik ben redelijk leek als het over auto's gaat, maar zo ging het met mijn occasie (3jaar, 120.000 km)
heeft nooit veel 'power' gehad, maar nu is het stillaan afgrijselijk geworden. Maximaal toerental is nu slechts 3.600/min en dit komt overeen met maximaal 130-140 km/uur. Recentelijk is ook het verklikkerslichtje'voorverwarmen (de dubbel spiraal) alsook het ziggzaglijntje constant gaan blijven branden (wat vroeger slechts was vanaf 130 km/u).[/quote]
Dat is het motorstoringslampje en die hoort uit te blijven ook bij 130+. Het is geen feestverlichting.
De garage kan de storing uitlezen.

[quote]Wat me ook is opgevallen is dat als ik een 4-tal keer achtereenvolgens 'pompend rem' ik totaal geen rem-assistentie meer heb, geen compressiedruk meer, ondanks de moter nog draait.[/quote]
Is dat niet alleen al reden om even zonder afspraak bij de garage gaan langs te rijden?
Het lijkt er op dat er een vacuumlek (onderdruklek) ergens is. Je rembekrachtiger maakt gebruik van onderdruk en het kan je motorprobleem verklaren. Dit kan zo simpel zijn als een los slangetje.

[quote]zou dit simpelweg te weiten zijn aan de bougies of is er meer ?[/quote]
Bougies in een diesel?? Je bent inderdaad leek.

pascalw (0), 17 jaar geleden

auto komt net van de garage....

grootste probleem is nu van de baan: hij trekt weer op als nooit tevoren met een onbeperkt toerental !
oplossing: vervangen van de debimeter van de luchtaanvoer naar de motor.

Voor het wegvallen van de druk bij pompend remmen is géén oplossing gevonden, alsook niet het 'mistlamp'verklikkerlampje dat nu opnieuw begint te branden telkens ik rem....

thanx, guys

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

dat het mistlamp controlelampje gaat branden als je op de rem trapt duid op een slecht massa bij èèn van je achterlichten. waarom kan de garage dit niet vinden???

Megane20 (0), 17 jaar geleden

[quote=pascalw]auto komt net van de garage....

Voor het wegvallen van de druk bij pompend remmen is géén oplossing gevonden[/quote]
Een garage die je weer de weg op stuurt met slecht werkende remmen?!
Eerst de remmen repareren en dan de motor lijkt me een veiliger volgorde...
Doe eens navraag naar wat bij jou in de buurt een goede Renault dealer is en rij daar eens (langzaam) naartoe.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.