close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: Grand tour gaat uit versnelling en kan hierna geen gas meer geve

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16

Heb een Grand tour en tijdens het rijden gaat auto uit de versnelling en reageerd niet meer op gas pedaal geen storings lamp gaat branden. Na de motor uitgezet te hebben wil auto wel starten maar nooit meer aanslaan als de auto op contact staat hoor ik ook geen brandstof pomp lopen ruikt wat naar benzine na enkele start pogingen wie heeft een oplossing??

Geplaatst door

sjaakie1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb niet direct een antwoord maar het lijkt wel op een aardig elektronisch probleem / kortsluiting voor wat betreft het gaspedaal. Ik bergrijp overigens niet wat je bedoeld met: "wil wel starten maar nooit meer aanslaan" ? starten en aanslaan is toch synoniem.

Rednose5 0

17 jaar

[quote=Rednose5]Ik bergrijp overigens niet wat je bedoeld met: "wil wel starten maar nooit meer aanslaan" ? starten en aanslaan is toch synoniem.[/quote]
starten kan ook het alleen draaien van de startmotor betekenen. Hij zegt los daarvan "aanslaan" dus het is in dit geval duidelijk.

AS1 220

17 jaar

distributieriem of distributiewiel is gebroken dat wordt sparen!!

sjaakie1 0

17 jaar

Sjaakie1,

Ben je dan niet ook al een aantal kleppen en of zuigers armer ? Proberen te starten wanneer je riem is gebroken betekent dat de nokkenas niet meer meedraait terwijl je de zuigers lekker laat dansen. Er zal bijna zeker een zijn geweest die zijn kop heeft gestoten tegen de kleppen. Dit moet je dan hebben gehoord.
Ook snap ik de relatie niet tussen het uit de versnelling schieten en distr. riem of distr. wiel gebroken ?
Je geeft zelf aan dat je de motor uit deed en dat hij vervolgens niet meer wilde aanslaan. Gebeurde er misschien iets al voordat hij uit de vesnelling schoot ?
Kortom kun je eens aangeven wat er allemaal precies is gebeurd ?

Rednose5 0

17 jaar

Ik reed +/- 60 kmh waarna het leek of de auto uit de versnelling schoot, blijk baar viel het vermogen van de wagen we, ik kon hierna geen toeren meer maken door gas pedaal in te drukken, geen enkele storings lamp ging ook branden motor liep nog wel op dat moment, heb em aan de kant gezet en uit gezet, waarna ik op nieuw gestart heb en niet meer aan wilde slaan. Heb tijdens de rit absoluut niets gehoord.
Nu blijkt de spanrol te zijn vast gelopen. En dus riem gebroken
Is er een moment dat de kleppen de zuiger niet kan raken? Wie kan mij daar antwoord op geven.

sjaakie1 0

17 jaar

Ik heb dit ook gehad, dure grap...
Distributieriem, multiriem, spanrollen, waterpomp en dynamo vervangen.
Kostte 1500 Euri's.

De vrijloop van de dynamo was kapot waardoor de multiriem iedere keer een opdonder kreeg.
De multiriem is uiteindelijk gaan scheuren en net onder waar de distributieriem niet beschermt is ertussen geslagen.


Laat even de dynmo controleren voor de zekerheid.
Ik hoop dat je geen motorschade hebt.
Succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.