Renault Scenic: Help BACKFIRE !!!

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Hoi,
Het lijkt een never ending story ,Eerst moest de verdamper vervangen worden(i.v.m het niet rijden op gas) daarna is de stappenmotor vervangen(hoge toeren)en kortgeleden raakte ik koelvloeistof kwijt bleek dus de waterpomp defect! alles vervangen inc.distributie. En wat nu Backfire!! het deksel van het luchtfilterhuis knalde ervanaf.Daarna er tijdelijk weer op gebonden en hij knalde er dus weer af ik durf dus nog niet een nieuw deksel/luchtfilterhuis te monteren iemand sugesties HELP!!!

mvgr Eone

eone

Geplaatst door eone (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

iwan staat het mengsel niet tearm.
laat je gas afstelling controleren.


groetjes jan.

eone (0), 17 jaar geleden

Hoi Jan hoe kan ik dit laten controleren alleen bij gasboer??? ik heb nu een verdamper die onderhouds vrij zou moeten zijn!!

groet Iwan

graalus (0) PRO, 17 jaar geleden

Kleppen stellen.

eone (0), 17 jaar geleden

Hoi Graalus,word er met kleppen stellen bedoeld auto van acu voor een tijdje,en dan weer aansluiten een tijdje auto op contact en dan starten. heb me laten vertellen dat kleppen zelf stellend zouden zijn dus vandaar!!!

in iedergeval bedankt voor de reactie mvgr Iwan

abc (0) PRO, 17 jaar geleden

klepspeling laten controleren ,nee die zijn niet zelfstellend

Icedude (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoi Eone; zie dit niet verkeerd hoor, maar als je deze uitspraken doet: "word er met kleppen stellen bedoeld auto van acu voor een tijdje,en dan weer aansluiten een tijdje auto op contact en dan starten".......geloof me; dan kan je beter niet aan een auto sleutelen. Komt er een beetje lullig uit, ik weet het, maar dit gaat niet goed hoor, blijf er dan beter af want je mist het inzicht.
Laat je kleppen stellen, doe het niet zelf en laat de LPG installatie afstellen; hij kan wel onderhoudsvrij zijn, maar dat moet je bij een gasverdamper altijd met een korreltje zout nemen.....is hij bij montage wel goed afgesteld eigenlijk of is hij er zo ingezet met de gedachte "hij is toch onderhoudsvrij"???
Wees bewust van het feit dat "onderhoudsvrij" iets ANDERS is dan "nooit meer te hoeven afstellen".......

@ ABC; weet jij dat uit je hoofd, zou het van dat bouwjaar al een K4M kunnen zijn? Ik ben slecht in jaartallen......maar dan gaat het kleppenverhaal natuurlijk zowieso niet op.......

eone (0), 17 jaar geleden

icedude nee ik was niet van plan zelf kleppen te gaan stellen etc. ben voor deze met alle respect K>U>T auto vanalles afgelopen en laten repareren met tot nu toe telkens kreeg ik in loop van tijd een andere kwaal!! zoek dus is alle mogelijkheden zelf uit voordat ik me weer wat wijs laat maken.

Op benzine heb ik geen problemen,het zal dan wel weer het gas zijn. Hoe ik op acu pool kwam was dat ik dat voor de nieuwe stappen motor dat ook moest doen,wat prima werkte!!De kleppen zouden dan in de voorstestandkomen te staan.Snapje daarom vond het ik het niet zo'n gekke enne als het zou werken had je ook wat van mij kunnen leren,ha ha haha

mvgr Iwan

abc (0) PRO, 17 jaar geleden

@ICEDUDE de k4m is pas eind 99 gekomen

eone (0), 17 jaar geleden

Hoi hoi, heren Pro's wat is de k4m????

timhoeks (0) PRO, 17 jaar geleden

k4m is een 16v, de k7m een gewone 8v met kleppen die nog te stellen zijn. je herkent de k7m aan een recht kleppendeksel met de bobine's erop. de 16v heeft een inlaatspruitstuk over het kleppendeksel lopen en een bobine per cilinder. en heeft je auto de accu onder een stoel zitten of al in de motorruimte? das geen zekerheid, maar een oud type heeft namelijk de accu onder de stoel en is denk ik altijd een k7m.

toonmar (60), 17 jaar geleden

1(een) inlaatklep die niet 100 procent sluit kan een explosie veroorzaken in het inlaatspruitstuk.
Goed stellen dus,zeker op LPG

willyvan (5) PRO, 17 jaar geleden

wat dacht je evt van bougies of een slechte bobine( juiste type bougie monteren),ik zou het in de ontsteking zoeken als de kleppen gesteld zijn.

AS1 (105), 17 jaar geleden

[quote=willyvan]wat dacht je evt van bougies of een slechte bobine( juiste type bougie monteren),ik zou het in de ontsteking zoeken als de kleppen gesteld zijn.[/quote]
Goed punt. Ik heb ooit een keer een backfire gehad. Toen zaten er bougies met te grote elektrode-afstand in.
Sindsdien voorgeschreven bougies gebruikt en nooit meer backfire gehad.
Het elke 10000 km ofzo vervangen-verhaal want je rijdt op gas, gaat bij mij trouwens niet op. Kunnen gerust 60000 blijven zitten. Verschilt misschien per motor, weet ik niet.

willyvan (5) PRO, 17 jaar geleden

bij renault dealer bosch bougies halen voor dit type auto

eone (0), 17 jaar geleden

Hoi allemaal bedankt voor de reacties,kleppen zijn gesteld bougiekabels vervangen en ja hoor ook 1 bougie was defect.
Oja weet iemand ergens een deksel voor het luchtfilterhuis te vinden? alleen de deksel is defect en het huis niet bij de renaultdealer kan ik het alleen compleet kopen!!! ps kan iemand me helpen met mijn volgende topic?? genaamd koppakking??

groet Iwan

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

iwan kijk voor je luchtfilterdeksel eens op de sloop.

groetjes jan.

abc (0) PRO, 17 jaar geleden

staat er nu een op marktplaats

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.