👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Motor maakt heel veel toeren zonder aanwijsbare reden, op benzine en lpg.
De stekker van de gasklepsensor er af gehaald en het blijft.
De stekker van de sensor welke op het luchtaanzuighuis zit, welke het vacuum meet ook er af gehaald en de motor blijft hoge toeren draaien.
Daarna weer teruggeplaatst, het blijft.
Naar de gasklep gekeken, deze staat gewoon dicht op stationair, motor blijft hoge toeren draaien. Ook als je het luchtaanzuighuis er af hebt. De kunststof luchtinlaat bovenop de motor is niet lek, heb deze er af gehaald en goed bekeken.
Ik vraag mij af als de gasklep dicht is waar de motor dan de aanzuiglucht vandaan haalt.
De motor heeft wel eens last van back-fire en dat komt zo goed als zeker door een ingeslagen klep, auto rijdt namelijk op LPG en heeft al 314 k. km’s achter de rug. Het luchtaanzuighuis is dan ook op sommige plekken gebarsten.
Dit verklaart niet waarom de motor hoge toeren blijft draaien.
De accu-pool losgemaakt en weer vastgezet. Het probleem blijft.
Ik denk zelf aan een kapotte gasklep met sensor, klopt dat?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto rijdt weer naar behoren op benzine en gas. Het probleem was dat het luchtaanzuighuis zo lek als een mandje was waardoor te weinig onderdruk geregistreerd werd door de sensor die daarvoor er op zit. Het luchtaanzuighuis met kit, polymax van Bison, en parkers weer aan elkaar geschroefd. Alle rubbers, als ik geen vervangende had, het was zondag, met autokit van boven en onder gekit zodat er echt geen valse lucht meer aangezogen kon worden. Alles weer in elkaar geschroefd en de stekkertjes weer op hun plek. De auto rijdt weer als een zonnetje op benzine en lpg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar