Hoi ,
De riem was door de motor geslagen dus dure klus.... alles vervangen riem kleppen waterpomp koppakking ..
Maar na dit begon het gezeur.... hoog olie verbruik. Stotteren . dat stotteren hadden we dachten we opgelost door bougies en nieuwe bobine;s (nieuwe type rode dopjes) heeft het even goed gedaan , maar toen weer stotteren , soms als je hem uitzette dan na 2 min weer starte een golf lpg door de auto heen en stotteren .....op benzine geen last...dus dan even op benzine rijden en overschakelen op lpg en dan was het probleem verholpen .
Toch voor de zekerheid naar de lpg specialist gegaan ... die kom absoluut niks vinden. alles was goed...
En dan rijd de auto als een zonnetje geen gestotter ... en dan opeens begint het GEZ*(&%&^$&^$ weer,
En heel veel olie verbruik...KAn iemand ons helpen met dit fenomeen?
De lpg installatie zijn alle boutjes inspuiting enz vervangen...
DUS wie weet wat het dan kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En wat ik zo is lees..... ik ben nl vrouw dus ja... domme vragen he;) wordt de koppakingen nou ook vervangen met de distribtie riem? Want dan kan het antw heel simpel zijn lijkt...
[quote=Biwisa]wordt de koppakingen nou ook vervangen met de distriubtie riem?.[/quote]
Nee. het stotteren kan veroorzaakt worden door koolvorming aan de bougies. Deze kool ontstaat door het verbranden van olie en koekt dan vast aan de bougies. hierdoor krijg je een slechte ontsteking. Vraag is nu: waar komt die olie vandaan? Vermoedelijk langs de klepgeleiders.
Vraag eens of de klepkeeringen ook vervangen zijn.
OKe dank je voor het vlotte reactie..ik zal morgen is gaan vragen,
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar