Renault TWINGO 2014: hoog stationair toerental

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D4F J7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Sinds vanmiddag is ineens de auto slecht gaan starten, het gaspedaal moet diep ingetrapt worden, als de motor aanslaat ploft hij wat en loopt daarna hoog stationair. Is op noodloop gesprongen en de rembekrachtiging werkt niet meer.
Het abs lampje brandt , motorstoringslampje brand en de steeksleutel brand. Als de motor warm is start deze wel meteen maar gaat gelijk in een hoog toerental draaien en ook bij stilstand werkt de rembekrachtiging niet. (het pedaal zakt niet weg). iemand een idee wat het kan zijn. Bij voorbaat al bedankt voor de eventuele adviezen.

pbw62

Geplaatst door pbw62 , lid sinds 5 jaar geleden

5 Reacties

oldford PRO, 1 jaar geleden

Ik zou beginnen met het laten uitlezen van de storingen in zowel motor als abs.
Het beste is bij een Renault dealer.

Ben je een beetje technisch?
Controleer dan eerst de slang die van de motor naar de rembekrachtiging loopt. Mogelijk is deze lek.

zwiersje, 1 jaar geleden

Heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem, slang van rembekrachtiging is in orde.
Anwb erbij gehad, heeft hem zover mogelijk uitgelezen maar kan er niks mee.
er schijnt nog een laag in de software te zitten waar zij niet bij kunnen.
Ik heb er in hoog toerental een stukje mee gereden en inderdaad de rembekrachtiging werkt niet.

pbw62, 1 jaar geleden

Ik heb hem uitgelezen. Ik kreeg een P0300 code. Random / multiple cylinder misfire gedetecteerd. Het zou aan de bougies kunnen liggen (19000km). Nieuwe geplaatst en het probleem was er nog steeds. Opnieuw uitgelezen en kreeg toen code P0325, klop sensor storing. Motor liep nog steeds beroerd. Ik heb daarna de bougie kabels één voor één losgetrokken waarbij er geen toerental verschil was als de 1e en 4e los lagen. Waarschijnlijk is er één spoel van de bobine defect. Ik heb een nieuwe bobine en kabels besteld. Maandag is het binnen en dan hoop ik dat het opgelost is.

zwiersje, 1 jaar geleden

Ik heb de accu er 15 minuten af gehad, geen resultaat.
luchtfilter verwijderd zodat ik de gasklep kan zien, deze staat voor de helft open.(daardoor waarschijnlijk laag vacuum op de rembekrachtiger)
Stekkers van de gasklep CPU en het gaspedaal een paar keer opnieuw aangesloten en bedrading gecontroleerd, geen resultaat.
hierop ben ik gaan lezen op het www. gelezen dat als je de gasklep opnieuw aansluit je de auto niet direct mag starten?
Auto eerst 1 minuut op contact zetten, contact weer uit en daarna starten.
de auto was inmiddels geheel afgekoeld en heb niet eerst geprobeerd of hij nog "volgas " ging.
hier doet hij het in ieder geval weer "normaal", en dan is het moeilijk zoeken naar de oorzaak.

zwiersje, 2 weken geleden

Vandaag is het probleem na lange tijd weer naar voren gekomen.
Auto warmgedraaid en na opnieuw starten ging die gelijk volgas.
Gasklep stond weer zo goed als geheel open.
Na uitlezen DF079 fout smoorklep, terugtrekveer van klep defect.
Geïnformeerd bij sloperijen voor een 2 e hands klep, dingen zijn niet aan te slepen zegt die man, veel voorkomende storing.
Nieuwe klep rond € 150
Heb de stoute schoenen maar aangetrokken en de klep open gemaakt door de popnagels er uit te boren.
Er zit een motortje in een overbrenging tandwiel die weer een tandheugel bedient waar de gasklep aan zit.
Na onderzoek blijkt het overbrengings tandwiel vast te lopen op de as waardoor de klep niet goed functioneert.
Ik heb het asgat met een 5,3 mm boor groter geboord waardoor alles weer soepel loopt.
Kunststof deksel weer met popnagels 12x4 mm vastgepopt.
Klep weer op de motor gemonteerd en alles loopt weer als een zonnetje.

. .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.