Telkens na een onderhoudsbeurt van de auto een Renault Clio RXE 1.6/16v (2000) is er een probleem met de auto. De motor loopt niet lekker echt lekker beetje horten en stoten etc. Wat is het verschijnsel: met name bij stadsverkeer ong. 50 km/uur, rijden in 3e versnelling. Dan bij gas loslaten horten en stoten van de auto. Het heeft naar mijn idee niets met kantelen o.i.d. te maken maar het is meer een kwestie van ontsteking/regeling.
Het verschijnsel trad op na de 40.000 beurt, garage naar laten kijken en konden niets vinden ... echter probleem wel weg. Nu de laatste 60.000 km beurt, zelfde verschijnselen. Weer terug naar de garage, niets kunnen vinden - klachten nog gelijk. Met de monteur een proefrit gemaakt, hij onderkent het verschijnsel.
Nu zijn door de garage de penbobines vervangen, toevoeging op de olie. Het probleem is echter niet weg. De software is op de laatste versie gezet, naar mijn idee niet verbeterd maar verslechterd.
Iemand een idee/tip? Kennelijk een lastig probleem of stoor ik me aan iets wat normaal is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ga even langs een renaultdealer en laat het sijsteem uitlezen dan komt er waarschijlijk wel iets uit
Het is inmiddels gebeurt, bij de dealer langs geweest voor de computer diagnose. Maar er waren geen foutcode's te vinden.
Da's jammer dat er geen harde fouten aan te wijzen zijn met de diagnose computer, nu lijkt het allemaal goed te gaan volgens de metingen.
Ik heb het idee een beetje in een grijs gebied te komen. Er is wel degelijk een klacht (ook door de monteur onderkend) alleen wordt dit niet met metingen aangetoond. Dus de garage zegt, "we denken dat het allemaal goed is, ga maar weer rijden ...".
Kan eventueel de APK keuring, viergasmeting dit veroorzaakt hebben?
21 jaar
Dat dit door de APK of viergastest zou komen lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Verder heb ik helaas geen tips.
het is gewoon het kantelen van de motor!
is een bekend probleem bij dit model!
moet je de ophangingsbeugels van je motor maar een nalaten kijken!
21 jaar
Misschien een verklaring voor je probleem juist na een beurt: er zit misschien koolaanslag op je injectiesysteem-inlaatsysteem.Door de nieuwe olie lost dit iets op en krijg je dit hik-verschijnsel.Een tijd verder wordt het dan inderdaad wel weer iets beter, maar nooit meer 100%.Laat of je motor eens door een goede reiniger inwendig reinigen (Forte is een hele goede!)en voeg een brandstofsysteem reiniger toe aan je benzine en je probleem is misschien wel opgelost.Dit hebben wij reeds vele keren met succes toegepast.Als er nl. bij het uitlezen geen foutkodes zijn mag je er vanuit gaan dat er elektronisch ook geen storing is en moet je het mechanisch zoeken.Bij de volgende beurt moet je maar eens vragen om voor de olie ververst wordt de reiniger toe te passen(10 minuten laten lopen op de oude olie en de toevoeging en dan de olie verversen)
dealer contact op laten nemen met de importeur via de helpdeck of dat probleem bekend is laten doorgeven wat al gedaan is of vernieuwd is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar