Renault Grand Espace: hoten en stoten dieselmotor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 dci

M'n auto hot en stoot. Met grote regelmaat valt het vermogen weg en zakt de snelheid; even later wordt met volvermogen geaccelereerd. Inmiddels geconstateerd dat er lucht in de brandstofleiding zit. Nieuwe brandstofleiding heeft het probleem 1 maand opgelost. Het probleem doet zich weer voor! De computer geeft geen foutmelding; Er is ook weer lucht in de leiding zichtbaar. Wie weet een mogelijke oplossing voor dit probleem of heeft dit probleem ook bij de hand gehad? (opvoerpomp, verstuivers ...?)

johankoerts

Geplaatst door johankoerts (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

RolandK10257 (0), 16 jaar geleden

Heeft de auto recent een grote beurt gehad waarbij het brandstoffilter is vervangen ?
Zou kunnen dat er dan ergens een pakking of ringetje niet goed zit of ontbreekt in de buurt van het brandstoffilter.

THE GERT (0), 16 jaar geleden

Ik had onlangs met mijn Espace dat deze bij 3000 toeren stotterde. Doch ook niet altijd. Brandstoffilter vervangen, verdeelkap gecontroleerd. Het hielp allemaal niets.
Bleek een breukje in de sensor bij het vliegwiel te zitten. Was ook niet door de garage met de computer te analyseren. Wel zag de monteur het toerental op de toeren teller sneller wegvallen dan dat de moet in toeren terugliep. Nieuw sensortje geplaatst en het was opgelost.

limp (0) PRO, 16 jaar geleden

is de lucht er wel uitgeweest dan en heb je nu nog dezelfde klacht of is die veranderd en waar zie je de luchtbellen in de leing en welke
gr limp

willem1 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=THE GERT]Ik had onlangs met mijn Espace dat deze bij 3000 toeren stotterde. Doch ook niet altijd. Brandstoffilter vervangen, verdeelkap gecontroleerd. Het hielp allemaal niets.
Bleek een breukje in de sensor bij het vliegwiel te zitten. Was ook niet door de garage met de computer te analyseren. Wel zag de monteur het toerental op de toeren teller sneller wegvallen dan dat de moet in toeren terugliep. Nieuw sensortje geplaatst en het was opgelost.[/quote]
hallo

brandstof filter zou kunnen ma aan de verdeler kap ligt het niet hoor bij een v6 diesel en over de bdpsensor gesproken die gaan nooit tot zelden kapot dus dat zou het probleem ook niet kunnen zijn

waar jij het over hebt is een espace 3 v6 benzine denk ik

kawaZ750 (0) PRO, 16 jaar geleden

Laat de dealer eens heel goed kijken naar de hogedrukpomp. Een poefrit met Clip tijdens het optreden van de storing zou het probleem aan het licht moeten brengen.

limp (0) PRO, 16 jaar geleden

opbrengst van de hogedruk pomp bij belasting is te laag waarschijnlijk onder de 700 bar
alleen bij een belasting van de motor zal dit aan het licht komen niet met de test die renault voorschrijft
ga er maar mee rijden en je zult zien dat de 2de klep van de hoge druk pomp niet goed fuctioneerd
1400 bar haald hij niet en bij belasting al helemaal niet
suc6 limp

ejnn (0), 16 jaar geleden

even terug te komen op een reactie van Roland, komt er nog steeds lucht in de leiding? Zo ja, dit heb ik ook gehad met mijn Megane, ze hadden de brandstof filter de ring verkeerd gemonteerd, ipv erboven dan maar er onder. Komt plastik tegen plastic aan en er kwam lucht binnen en de ring zat er voor spek en bonnen in. Dit heeft mij tzt veel tijd gekost om dit uit te vinden. Tevens was de lucht in de leiding niet altijd aanwezig dus storing analyse was niet makkelijk. Bij Reanult zijn ze er niet achtergekomen, maar hun hadden het filter wel verkeerd gemonteerd. Wel zijn ze zeer collant geweest om alle kosten voor hun rekening te nemen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.