close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault CLIO: houdt in

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: D4F D7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Goedendag allen,
Mijn zoon rijdt een Renault Clio estate 1.2 16V van 2010. Al diverse reparatie gehad en zelfs door storingen de motor kapot gereden, dus een ander blok erin gekregen. Nu na vervanging van het blok nog storing, de lamdasonde vervangen en sensor in het inlaatspruitstuk gerepareerd. Na een week goed te hebben gereden houdt de motor weer in. Heeft iemand enig idee wat er nu nog aan kan schorten?
Groet Freek

Geplaatst door

freek1 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vertel eens wat meer over dat inhouden.
Wanneer gebeurt het? Koud, warm? Stationair, rijdend met constante snelheid, optrekken?
Wat moet ik me voorstellen bij " sensor in het inlaatspruitstuk gerepareerd"? Welke sensor? En hoe gerepareerd?

Gaat er een storingslampje branden?

oldford 0
badge

5 jaar

Terug gaan... als dit je probleem van in het begin is, dan is dit nog niet opgelost en moeten ze dit herstellen...

Voor de rest stel ik me dezelfde vragen als mijn voorganger Oldford hier.

viper_ren 0
badge

5 jaar

Ik zal e.e.a. even opvragen bij de garage en zal dit delen. bedankt alvast voor de reacties.

freek1 0

5 jaar

sensor in inlaatspruitstuk moet zijn stekker, hier zat kortsluiting in. auto loopt stationair goed. Na een korte rit van 1 km wordt de auto weggezet om te winkelen. Na het winkelen bij het wegrijden komt probleem weer boven. Wegrijdend zakt de auto terug in kracht bij gas geven.

freek1 0

5 jaar

Duidelijke klacht. Als dit probleem zich ieder keer na 1 km voor doet dan kan de garage dat mooi nabootsen en bij de herstart de diverse signalen van het motor-managemant systeem uit lezen om te zien wat er afwijkt.
Dan moet de auto wel de avond van te voren gebracht worden om 's nachts af te koelen.

Hoe lang blijft dit probleem van terug zakken in kracht? Is het weg na 1 minuut of moet je de motor opnieuw starten?
Warm geen problemen met de herstart?

oldford 0
badge

5 jaar

[quote=freek1]Goedendag allen,
Mijn zoon rijdt een Renault Clio estate 1.2 16V van 2010. Al diverse reparatie gehad en zelfs door storingen de motor kapot gereden, dus een ander blok erin gekregen. Nu na vervanging van het blok nog storing, de lamdasonde vervangen en sensor in het inlaatspruitstuk gerepareerd. Na een week goed te hebben gereden houdt de motor weer in. Heeft iemand enig idee wat er nu nog aan kan schorten?
Groet Freek[/quote]

Wat was het defect van het kapotte motorblok?? Een mechanische schade kan heel veel zeggen over de oorzaak.

Is het motorblok wel vervangen door exact hetzelfde type motorblok (D4F + 3 cijfers). Zijn de 3 cijfers anders dan gaat de motor waarschijnlijk nooit goed lopen.

Zijn er ooit al eens nieuwe bougies geplaatst?

Henk Nobach 0
badge

5 jaar

Onder het rijden, ongeveer 15 k/u zakt hij weg gedurende 4 a 5 tellen, gas loslaten en opnieuw intrappen en dan gaat het goed. Maar idd zal ik de auto weer naar de garage brengen om na te laten kijken. Uitkomst zal ik dan melden. Tot zover bedankt voor de steun en reacties. Groet Freek

freek1 0

5 jaar

Hallo Henk, er is eenzelfde motor in gekomen en nieuwe bougies. Bedankt voor de reactie. Groet Freek

freek1 0

5 jaar

Maar waar was er defect aan het oude motorblok?

Henk Nobach 0
badge

5 jaar

Door verkeerde menging van lucht en brandstof kleppen verbrand en krom getrokken.

freek1 0

5 jaar

Kan door valse lucht de motor inhouden? Bij controle een gaatje in het luchtfilterhuis.

freek1 0

5 jaar

Ja, de motor kan inhouden door valse lucht.
Alleen niet van een gaatje in het luchtfilterhuis. Daar zit sowieso een flink gat in om lucht aan te zuigen.
Het luchtfilterhuis bevindt zich voor het punt waar de aangezogen lucht wordt gemeten en heeft daarom geen invloed.

Deze motor werkt met een map-sensor en dan heeft valse lucht alleen invloed als het na de gasklep naar binnen komt.
Overigens, ook bij het uitlaatspruitstuk kun je last hebben van valse lucht. Dan geeft de lambdasonde niet meer goed aan.

oldford 0
badge

5 jaar

Lamdasonde is er nieuw ingekomen. het luchtfilterhuis zit een gat in onder het filter, dus op de plaats waar het naar de motor gaat. We zullen er een ander huis opzetten en dan weer bekijken wat hij doet. Tot horens.

freek1 0

5 jaar

Goedemorgen allen, stekker aan het spruitstuk zat sluiting in, luchtfilter huis gerepareerd en tot dusver geen problemen meer. Hoop dat het nu een poos goed gaat met de clio estate. Bedankt voor jullie meedenken, suggesties en tips.
Groet Freek

freek1 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.