auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Trafic Phase Iii: Inhouden 2.0 16v

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Hier een Renault Trafic met een 2 liter benzine motor, geen foutcodes hij houdt in tussen de 2500-3250 toeren, mapsensor is al vernieuwd,bobine's zijn vernieuwd evenals de bougie's, zitten geen nokkenasverstellers op geen luchtlekkage kunnen ontdekken, de distributieriem is niet recent vernieuwd.
Datalijst bekeken eigenlijk niks bijzonders te zien, ik moet wel zeggen echt netjes stationair loopt hij niet, zodra je rijdt en gasgeeft lijkt het wel of hij even smoort en dan wel weer vooruit gaat...
Iemand een suggesties???

Geplaatst door

downforthecause (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

luchtmassa meter even controleren/vervangen

master 0

13 jaar

Zit geen LMM op....Mapsensor is al vernieuwd.

wat heb je al gemeten ?

Aansturing van de bobines,map sensor waardes bekeken tijdens proefrit een nieuwe maakt niks uit voor de zekerheid gewisseld, evenals de brandstof druk en gaspedaalpositie, deze hebben geen terugval tijdens de dip, en de brandstofdruk in de rail blijft ook netjes....

waar praten we nou over een benzine of een diesel ?

en diesel heeft een rail, een benzine een gallerij

tevens een Traffic met een benzine motor heb ik nog nooit gezien

Benzine.En idd een gallerij.

Ik ook nog nooit dit is de eerste maar zit een normale 2.0 16v die je ook vindt in een Laguna/Grandespace en dat soort werk vlgs mij...Ben geen renaultspecialist, maar lijkt mij geen verschil te maken.

heb je de gasklep al eens schoongemaakt ?

Nog niet schoongemaakt, geeft dat dit soort storingen??Ik bedoel bij 2500 toeren staat hij toch al wel een stuk open en kan eigenlijk dan niet meer knellen oid. kan ik me voorstellen....Maar ik zal morgen eens kijken....

die benzines lopen allemaal niet super netjes stationiar hoor. ligt zagen doen die allemaal wel en continue opzoek naar een laag toerental. dat toerengebied is wel precies waar de nokkenasverstelling zijn werk zou moeten gaan doen, misschien daar iets mis mee? maar geeft ie dan echt geen foutmeldingen? en check je egr eens (als die daar op zit)
maar als jij brandstofdruk kunt meten zou je zeggen dat het een ide motor is. want dan heb je zoiezo al een hoop ellende te pakken. Dus laat hier ff weten of het een direct ingeporten benzinemotor is aub.

timhoeks2 0
badge

13 jaar

En die twee liter heeft volgens mij een nokkenasversteller hoor. En als het een ide is zoek dan maar eens op IDE, veel problemen met vervuiling en brandstof pompen en druksensoren van de brandstof.

Safrane10698 0

13 jaar

de IDE motor is tot~2003 geleverd

Het is een F4R motor volgens mij...Gasklep is/was schoon maar nu houdt hij nog meer in, gaan de gasklephuizen weleens stuk bij deze motoren??

hoe heb jij je brandstofdruk gemeten dan? staat bij je #5 post.
spuit eens met remmenreiniger in de buurt van je gasklephuis. misschien trekt ie daar valse lucht?

timhoeks2 0
badge

13 jaar

De brandstofdruk gemeten door zelf een aansluiting te maken voor de brandstofdruk meter tussen de originele aansluitingen.

#1 post geen lucht lekkages dus.

aha! ik dacht slim te zijn, want als je dat met een testkast kon zien had je op zeker een ide motor. gaan we er vanuit dat het een gewone 2.0 is. je zou inderdaad bijna denken aan die gasklep, des te meer omdat ie nadat hij is schoongemaakt nog meer last er van heeft. stomme is alleen dat die motoren bij minste of geringste al storingen opslaan. aangezien hij dat niet doet zou je ook aan iets mechanisch kunnen denken. Is het alleen tijdens acceleratie of ook als je rustig door dat toerengebied rijdt? misschien toch de timing eens checken. of een proefrit maken totdat ie een storing signaleert.

timhoeks2 0
badge

13 jaar

Fuel trims al eens uitgelezen? Gaat het eenvoudigst met EOBD. Desnoods ook rijdend in het probleem gebied.
Als die rond de 0% zit, kun je heel veel uitsluiten.

oldford 0
badge

13 jaar

Kon nog niet ontdekken waar ik de fueltrims kan uitlezen..Een nieuwe gasklep deed heel even wonderen en hoop geven deed het een paar meter goed,maar zodra je even doortrekt smoort hij weer als een gek, he krijgt dan ook ploffen in de uitlaat.
Maar wederom geen storing oid. Uitlaat is ook niet verstopt zo'n idee geeft het namelijk stationair geen probleem en onbelast kun je gewoon gasgeven dus ik denk niet aan de timing van de riem of krukassensor die verkeerd meet, er is ook geen diesel oid getankt...
Beetje een zoekplaatje op het moment,klacht is wel duidelijk aanwezig...
Mocht iemand nog een goede tip hebben hoor ik het wel....

Is de bedrading gasklep al omgelegd? Deze hebben last van interverentie van de overige bedrading. ( dit kwam bij de laguna veelvuldig voor)

Safrane10698 0

13 jaar

en heb je geen afwijkende waardes dan als de motor op contact staat? bv een rare temperatuur of druk? nu met dat ploffen zo wat je verteld begint het op een ontstekingsfout te lijken. en als je heel rustig naar dat probleemgebied rijd, is het dan ook? dus heeeel langzaam optrekken en kijken of je wel het volle bereik haalt qwa toeren. het zou natuurlijk kunnen dat als je wat vlotter optrekt de motor kanteld waardoor er bedrading onder spanning komt te staan en dat je probleem een bedradings probleem is. hoewel dat eerlijkheidshalve wel altijd met een storing gepaart gaat. wij doen superveel aan trafics werken, maar helaas nooit een benzine gehad. dat heeft dan ook wel weer wat!

timhoeks2 0
badge

13 jaar

4-gasmeting uitgevoerd deze is perfect,onbelast gasgeven ook geen problemen dus niet smoren in het probleemgebied, zodra je de motor belast oftwel gaat rijden ga je in het probleemgebied met de lambda naar 39mV dus armmengsel, verder geen afwijkende waardes te zien in de datalijst,Als je langzaam optrekt is de storing ook merkbaar.

Lijkt aan de hand van de klacht toch beetje op een brandstof tekort. Fuel trim via eobd uit lezen. als de fuel trim tijdens het probleem enorm omhoog gaat bij regelen moet hij er meer brandstof in doen en heeft dus te weinig.

hbr 0
badge

13 jaar

Opgelost, injectors laten testen en reinigen deze waar enorm vervuild, tank gedemonteerd, en de pomp eruit gehaald, het huis waar de zeef in zit onder de brandstofpomp was gescheurd hierdoor werd ongezeefde brandstof aangezogen omdat hij niet meer aansloot op de pomp..Vandaar de vervuiling in de injectors, gelijk extra brandstoffilter in de brandstofleiding gemonteerd en brandstofsysteem reiniger toegevoegd, en de pomp vernieuwd.

Bedankt voor het meedenken...

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

13 jaar

Dus toch een brandstof tekort. Mooi dat het weer is opgelost.

hbr 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.