Hallo,
Ik heb een Jonh Gold AP 500 cruise control gekocht en ben bezig hem in te bouwen. nu heb ik de elektrische servo motor al ingebouwd, maar heb wat moeite met het aansluitenvan de bedrading
Het betreft een automaat.
bij de rempadaal zit aan het schakelaartje 4 draadjes, waar op de paarse, als je de rem intrapt stroom komt te staan. moet ik hierop de bruine draad aansluiten?
En op welk draad zet ik de blauwe? dit is de snelheidspuls draad.
de groene komt op een aarde, en de orange komt op een "contact aan" plus
Wie heeft dit vaker gedaan met dit type auto ? en wil mij hierin adviseren? mijn dank is groot.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er misschien iemand, die dit vaker heeft gedaan heeft die wat aanwijzingen kan geven ? zodat ik weet dat ik goed of fout zit?
Bij voorbaat dank !!
als het goed is heb je 2 bruine draden? 1draad sluit je aan op de draad waar spanning op komt te staan als je remt de andere op de spanningsdraad voor de remschakelaar,blauwe draad komt op puls van snelheid, kijk hiervoor op www.carpoint.nl/support en zoek bij (inbouw/puls-info) en volg instrukties
Aha oke, maar er was maar 1 bruine draad gebruikt in de andere auto waar de cruise c uit kwam
en heb bij de schakelaar bij de rem wel een paarse aangetroffen waar dus stroom op komt te staan als je remt, kan daar niet alleen die bruine draad op dan ? want men zegt in de instructie dat als er een relais bedient wordt, dan bruine draad aansluiten op draad dat direct naar de remlampen gaat. maakt dat dan geen verschil dan ? (ik heb geen relais gehoord)
en btw bedankt voor de snelle reactie.
18 jaar
[quote=frans t]als het goed is heb je 2 bruine draden? 1draad sluit je aan op de draad waar spanning op komt te staan als je remt de andere op de spanningsdraad voor de remschakelaar,blauwe draad komt op puls van snelheid, kijk hiervoor op www.carpoint.nl/support en zoek bij (inbouw/puls-info) en volg instrukties[/quote]
Ik heb de snelheidssigaal gevonden ! top bedankt voor de tip .
18 jaar
de bruine draad aansluiten aan remschakelaar (als er geen relais tussen zit )anders aan remlicht dit ivm massa via de lamppit. crco unit voelt aan draad of er een massa is of spanning is. de massa gaat via gloeidraad van de pit naar de schakelaar/relais wordt nu het pedaal ingedrukt sluit de schakelaar en komt er spanning op de draad te staan deze gaat dan via de pit (gaat branden) naar massa.
---massa-----(pit)------------|---scakelaar-----+plus----
|---aansluiting cr co
Oke bedankt, ik weet dus niet zeker of er een relais inzit,(ding zit bomvol elektronica) maar ik ga nog even goed luisteren.
Als ik die er tussen heb geplaats begint dan niet mijn boordcomputer over "spanning val controleer accu" ?
en als ik de snelheidspulsdraad ertussen plaats, wijkt dan mijn km teller niet af ?
18 jaar
wil je zekerheid voor alles sluit het dan aan op je achterlicht
Okee had de inbouw tips van carpoint opgevolgt, maar op de abs computer zitter er twee stekkers met meer dan 12 draden op een rij, (dubbele rijen) waar van twee orange zijn(een dunne en een dikke), heb er een led meter op gezet (op de dikke want die zat het meest aan de kant)bestuurderskant wiel gedraaid en op contackt gezet en er kwam geen knipperend lampje.
zat ik nu goed? want ik durf de stekker niet los te trekken, terwijl de accupolen er nog op zitten.
18 jaar
Hallo,
Ik heb het werkend gekregen, de puls vond ik tussen de abscomputer en de linker koplamp. en gecheckt met een multie meter, gedraaid aan het wiel en dat werkte goed.
Binnen heb ik ook alles goed aangesloten.
Heb de cruisecontrol ingeleerd en werkte ! perfect !!!
Heb er een daggie mee gereden en was zeer content met het geheel, totdat ik op een goed moment weer wilde gaan rijden en de cruise weer in wilde schakelen, was hij helemaal dood! geen groene led zichtbaar en de nachtverlichting was er ook niet meer zowel op de handel en memory knopje kastje met drie knopjes.
dus ik dacht meteen aan de zekering, en die was in orde en alles wijst tot aan de mudule. en alles zit gewoon goed aangesloten (anders zou die in de eerste instantie al niet werken)
Wat kan dit nu zijn? en heeft er iemand een oplossing ? zo duur ding kan toch niet zo 123 kapot gaan?
help help.
Mvg patrick
18 jaar
t was de aarde aansluiting.
nu ist goed
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar