close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo: kangoo na revisie niet door lopen.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Beste mensen.
Doordat de distributie is gaan verstaan heeft hij een hoop schade aangericht en daardoor de kop laten vlakken en nieuwe kleppen erin. Afgesteld door diegene die de kop heeft gereviseerd.
Een hoop werk geweest om de distributie af te stellen ivm los zittend krukas die geborgd moet worden.
Oke hij start en zo gauw ik ga rijden en het gas indruk verschijnt er een lampje op het dashbord dat er iets is met de brandstof en volle gas in zijn 5 rijdt hij maar 90 km/uur

Wie heeft de oplossing ?

mvg Ruud

Geplaatst door

rocky123 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

eerst maar eens uitlezen ... staat alles wel op tijd ?

volgens mijn monteur wel
alle strepen op de distributieriem staan gelijk met de merktekens.
start meteen en als ik weg rij trekt hij best goed op tot het lampje gaat branden.
ik heb er geen verstand van maar ik denk ook dat hij niet op tijd staat en zodoende een verkeerde injektie van de brandstof geeft en de sensor ziet dit of niet ?

rocky123 0

15 jaar

laat hem eerst eens uitlezen, stoirings lampje gaat niet voor niks branden

controleer ff of de spie van het nokkenas tandwiel niet is gebroken.en wat bedoel je met los zittende krukas?

abc 0
badge

15 jaar

Zal wel spieloos bedoelen.

primera p11 0

15 jaar

je hebt 2 soorten distributieriemen met streepjes erop ,de 1ne heeft een tand meer waardoor de afstand tussen de streepjes nokkenas/brandstofpomp verschillend is.daardoor staat brandstofpomp1 tand van tijd.goed uit laten zoeken welke riem er op hoort!!

alfons262 0
badge

15 jaar

[quote=primera p11]Zal wel spieloos bedoelen.[/quote]
als ie dat bedoeld is de spie van het krukas tandwiel gebroken want daar hoort gewoon een spie in te zitten

abc 0
badge

15 jaar

de nieuwe riem is aangeschaft met de info die in het onderhoudsboekje stond van de garage.
zeer waarschijnlijk gaat de kangoo in noodloop als het lampje van de brandstof aan gaat.
De ene zegt gaspedaalsensor en de andere zegt dat er een revisie is geweest en er een andere reden moet zijn.
Ik denk zelf en hoop dat de brandstofpomp niet op tijd staat.
Met het krukas is het zo dat deze met speciaal gereedschap geborgd moet worden om te kunnen afstellen en ik geloof dat dit uit het handje is gebeurd, terwijl de merktekens goed staan.
dan komt er ergens een signaal dat de noodloop inschakeld. ???
inmiddels al 1200 euro lichter en nog loopt hij niet.
En het houdt maar niet op.

rocky123 0

15 jaar

hij is uitgelezen en brandstofpomp staat niet op tijd.
wat houdt dat precies in ? dat de hele nieuwe distributie weer los moet of kunnen ze hem zo stellen ?

rocky123 0

15 jaar

controleer eerst het nokkenas tandwiel maar eens ff demonteren en kijken of de spie niet is gebroken

abc 0
badge

15 jaar

dit type motor heeft de breekspie niet helaas

rocky123 0

15 jaar

[quote=rocky123]dit type motor heeft de breekspie niet helaas[/quote]
hoe zit het tandwiel dan geborgd??

abc 0
badge

15 jaar

[quote=rocky123]dit type motor heeft de breekspie niet helaas[/quote]
Denk het wel.

Je denkt zeker dat deze spie de motor moet beschermen tegen schade als de distributie ontregeld raakt? Dat is niet juist.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

ja dat dacht ik.

alles is los geweest en door mijn monteur en gekontroleerd, maar het gereedschap om alles te borgen was niet voorhanden terwijl alle merktekens op het chassis en de snaar goed staan.
start overigens perfect, maar dan.
dus is hij uitgelezen en de brandstofpomp staat niet op tijd.
mijn vraag is hoe dit nu verder, is het simpel of weer een hoop werk.

rocky123 0

15 jaar

als het tandwiel goed is zou ik een originele riem halen en die erop leggen.
met de strepen van de riem gelijk met de tekens op de tandwielen kan het niet verkeerd en heb je geen blokkeer gereedschap nodig.
is het dan nog niet goed moet je de pomp af laten stellen

abc 0
badge

15 jaar

er ligt een gloednieuwe riem op, alle onderdelen zijn nieuw.
nadat alles gemonteerd was wilde hij niet starten.
daarna heeft men de krusas verzet een halve slag en toen starten hij meteen.
ik vond dat hij meer ratelden als voorheen, en een collega zei dat dan de brandstofpomp te laat stond.
de garage heeft dit bevestigd.
is het een een kwestie van opnieuw afstellen of duiken er weer doom scenario's op.
de euro's vliegen zo de pan uit en het moet een keer ophouden

rocky123 0

15 jaar

als ik alles zo lees zou ik hem naar iemand brengen die weet wat ie moet doen en waar ie mee bezig is.
zoals eerder gezegt zijn er aftermarket 2 soorten riemen met verschillende merktekens vandaar mijn advies om een originele te halen zodat je zeker weet dat de basis goed is.

abc 0
badge

15 jaar

Het feit dat men aan de krukas moet zitten om de boel te laten lopen betekent dus dat de boel niet op tijd staat.

primera p11 0

15 jaar

even een update en een hoop ellende
alles is origineel afsteld door een echte garage.
er is geen enkele foutmelding meer op het dashbord en wat scherst mijn verbazing ?
hij loopt gewoon niet harder dan 80 km.
nu denkt men dat de kleppen niet goed gesteld zijn door het bedrijf die dit gereviseerd heeft.
Dan zou alles weer los moeten of ???
1200 euro lichter en de garagerekening komt nog en nog geen kangoo.

rocky123 0

15 jaar

voor kleppen stellen hoeft alleen het kleppendeksel eraf.

AS1 230

15 jaar

heb je de pomp al afgesteld dan? dan is dit het probleem, er zit een verstelbare poelie op, de afstelling komt heel nawkeurig, en er is speciaal gereedschap voor nodig.

kawaZ750 0
badge

15 jaar

heb net een uitvoerig gesprek gehad met de garage
de hele kop moet eraf omdat er nu klepspeling op cilinder 1 en 4 zit.
waarschijnlijk weer iets krom ivm foutieve afstelling de 1e keer en er weer kleppen krom kunnen zijn.
gaat maandag terug naar het revisie bedrijf en dan weet ik meer.
met de rekening heeft de garage mij geweldig gematst !!
houdt jullie op de hoogte

rocky123 0

15 jaar

Handige monteur geweest die de boel dan op tijd gezet heeft.
Heeft er dus niet veel kijk op gehad.
Dat word waarschijnlijk een hoop leergeld.

primera p11 0

15 jaar

200 procent dat alles goed staat !
loopt nog voor geen meter en men denkt nu aan een verstuiver.
wat kosten die nu weer ?

rocky123 0

15 jaar

men zegt dat de verstuivers niet goed zijn ? kan dit de aanleiding zijn dat hij maar 80 loopt.
hij heeft altijd goed gelopen en sindsdien alles los is geweest loopt hij niet meer goed.
eigenlijk zou ik 4 verstuivers moeten hebben om te testen want aanschaffen 1200 euro en nog niet goed is de zak geld wel op onderhand.

rocky123 0

15 jaar

Ik denk toch dat er iets mis is gegaan tijdens het repareren van de kop.

Hij liep tenslotte wel perfect voorheen..

Er kan altijd wel wat kapot gaan,maar dat nu de verstuivers de geest hebben gegeven lijkt me wel stug.

Ratelt hij nog altijd nu ? of is dit verdwenen ?

Indien de distributie echt op tijd staat,controleer dan zoals gezegd word de brandstofpomp nogmaals,rookt hij trouwens ? bv bij volgas of ? en heeft hij nog vermogen ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik denk toch dat er iets mis is gegaan tijdens het repareren van de kop.

Hij liep tenslotte wel perfect voorheen..

Er kan altijd wel wat kapot gaan,maar dat nu de verstuivers de geest hebben gegeven lijkt me wel stug.

Ratelt hij nog altijd nu ? of is dit verdwenen ?

Indien de distributie echt op tijd staat,controleer dan zoals gezegd word de brandstofpomp nogmaals,rookt hij trouwens ? bv bij volgas of ? en heeft hij nog vermogen ?

[url=http://img25.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img25.imageshack.us/img25/3313/ka...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

volgens de garage kan de brandstofpomp niet nauwkeuriger staan.
er komt bijna helemaal geen rook uit de uitlaat.
zit niet verstopt
hij heeft totaal geen vermogen en kruipt naar de 80 km/uur toe.

rocky123 0

15 jaar

hallo ; dit verhaal komt mij bekend voor ....

had c3 met verlies via vertuivers . brandplaatjes laten vervangen bij citroen maar van toen af ging de wagen van geen meter meer ..
vele uren en euros later de verstuivers maar vervangen , waren defect volgens garagist !!!!!! dit terwijl de wagen goed is binnengekomen ; buiten wat verlies via verstuivers . vier verstuivers later en 1200 € armer ging de wagen nog niet , tot ze er eens aan dachten om de verstuivers in te leren ...
wil ik maar zeggen ; er zijn garagisten en garagisten !! maar ik mocht toch maar lekker de verstuivers betalen !!!!!!!!!

ps : het ging wel over hdi moter met commen rail .

stoffel10 0
badge

15 jaar

Bedankt Stoffel !!
Ik heb contact gehad met de garage en die heeft de verstuivers erin geplaatst en de waarde's naar Bosch gestuurd voor uitsluitsel dat eventueel de verstuivers dit kunnen veroorzaken.
Intussen heb ik voorzichtig bij een renault garage uitgelegd wat het probleem is en die zei meteen dat alles niet op tijd staat.Ook zei hij dat dit type kangoo geen nieuwe inlezing nodig heeft.
Wat is er verandert ? alleen de distributie en tot 2 keer keer toe nieuwe kleppen door een erkent bedrijf.
Dan kunnen de verstuivers toch geen inlezing nodig hebben? OF WEL.
Hij heeft altijd als een trein gelopen en laat me nu in steek !!

rocky123 0

15 jaar

hoor je wel de turbo opkomen bij het gasgeven. Symptomen beginnen te klinken naar onvoldoende turbodruk.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Turbodruk is gemeten en goed.
als ik nu wat gebruikte verstuivers had van Bosch 3 maal 043219364 en 1 maal 0432193643 om te testen dan gaat er geen 1200 euro in het putje

rocky123 0

15 jaar

kromme drijfstang??
met borg gereedschap op tijd zetten !
als de drijfstang(en) krom zijn verlies je ook vermogen en krijg je de nu aanwezige klachten
start goed
komt op toeren maar heeft geen vermogen om op snelheid te komen
en dat met de merktekens ?
ik ga af op t gereedschap wat er voor gemaakt is
doen ze niet voor de grap
het staat niet in bdp met monteren

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Als tie voor het repareren van de kop goed liep zijn het niet de verstuivers.
Ik denk dat het onderblok een opdonder gehad heeft en dat jerry er wel eens niet ver vanaf kan zitten wat betreft de drijfstangen en/of zuigers.

primera p11 0

15 jaar

ik weet zeker dat hij niet gelopen de 1e keer met een verschoven distributie.want hij starten niet.
alleen hebben we geprobeerd om hem aan te trekken om te starten, kan dan alles krom gaan ??
wel heeft hij natuurlijk gelopen met een foutieve afstelling en voor de 2e keer de kop beschadigd en zou het dan eventueel gebeurd kunnen zijn ?
en wat betekent dit, wat moet er los en prijsindicatie ?

rocky123 0

15 jaar

Onderblok revisie.

primera p11 0

15 jaar

Onderblok revisie.
Of laat een compressietest doen , zegt ook een hoop, zoniet alles.

primera p11 0

15 jaar

goed bericht nu
de verstuivers laten reviseren en hij loopt weer super
alleen de koude start is niet goed, ik denk dat de gloeispiralen niet helemaal werken.
zijn wel nieuw.
als hij een keer gestart is doet hij het perfect.

rocky123 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.