Deze auto had een startprobleem.
De pomp was al in mei 2008 gereviseerd maar de auto wou niet goed starten.
We zijn begonnen met de basis dus hebben we het volgende gedaan:
* gloeibougies gecontroleerd => oke
* klepspeling gecontroleerd => 4x inlaatklepspeling dicht => niet afstelbaar => gewijzigd met oud type bekers en stelplaatjes => oke
* alle pennen in krukas, nokkenas en brandstofpomp gemonteerd en afgesteld/vast gezet
Op advies van de dealer hebben we de bdp sensor en kabeltje ook vervangen.
De auto start nu koud super (zo hadden we hem nog nooit meegemaakt)
Na 2 weken komt de klant terug. De auto blijft met regelmaat staan en is dan niet te starten. Inmiddels ben ik er achter dat dit zich voordoet als je langere tijd gaat rijden. Na 20 km smoort de motor en zodra je de koppeling intrapt slaat de motor direct af. De motor is dan niet meer te starten (slaat niet meer aan) Na een kwatier wachten kun je de motor starten maar dan slaat de motor na 200 meter weer dood. Na een uur kon ik 1 km rijden en opnieuw slaat de motor dood. De volgende morgen heb ik de auto gestart (start direct en super aanslaan) We hebben een andere tankdop gemonteerd voor het geval er vacuum zou ontstaan in de tank en ik ben weer gaan rijden. Na opnieuw 20 km stond ik weer stil omdat de motor opnieuw dood is gevallen.
p.s. Ik vind de motor niet super snel vooral boven de 90 km/h
Wie heeft er een idee?
Zijn er problemen bekend met een relais oid ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uitlaat of cat niet dicht?
massa kabel tussen versnellingbak en chassis is die niet verot ?? komt vaak voor
als ie koud is heeft ie wel contact als het warmer wordt geen contact meer
bdp zender niet vervuild door ijzervijsel kan ook ooit stoorrin geven lijkt ook op zelfde als brandstofpomp en geeft dan ooit ook zelfde stoorring
wij hebben het zelfde probleem gehad met een kangoo
na vele delen te hebben vervangen gereinigd hebben we de brandstofpomp laten testen.
deze bleek niet in orde. het betrof hier de zgn .EPIC pomp zonder gaskabel.
volgens de dieselspecialist een veel voorkomend probleem.
Na de pomp te hebben gereviseerd geen probleem meer gehad.
Hallo allemaal,
Probleem is boven water. Het was dus duidelijk dat het met warmte te maken had. Een component dat te warm werd en dan weigerde.
We konden hem zelf in het motor management systeem komen. We zijn gaan rijden naar de dealer. Daarvoor moeten we ook een km of 12 rijden. (Motor wordt dus ook warm) Daar aangekomen was de motor nog niet afgeslagen. MMS uitgelezen en daar stond o.a de bdp gever bij tussen. Deze was dus al vervangen door een modificatie type incl kabelboompje. Storingen gewist en ben weer verder gereden om de warmte er in te krijgen. 300 meter vanaf de dealer slaat de motor af. Ik ben weer omgedraaid en ze hebben de auto opnieuw uitgelezen. Storing BDP gever !! => nu blijken er 2 soorten te zijn. Andere soort gever besteld en gemonteerd en de storing blijft weg.
p.s. Van nistelrode => de pomp was pas gereviseerd in mei 2008
Vr. groet en bedankt allemaal!
afz. Jordy
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar