Hallo,
Sinds kort hoor ik de voorwielen klapperen.
Op asfalt niet. Enkel op klinkers, putdeksels en bij oneffenheden.
Wie heeft er ervaring mee en waar zou het aan kunnen liggen.
M.vr.gr.
Jean Ferwerda
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo,
controleer of er speling op je stabilisatorstangen zit en de stabilisatorstang rubbers hierdoor krijg je ook een klapperend geluid.
m.v.g leon
Hallo Leon,
Mocht er speling opzitten. Moet ik de stabilisatorstangen dan gelijk vernieuwen of kan ik er nog 3 à 4 maanden mee rijden?
Kan ik ook alleen de rubbers vervangen? Lijkt mij namelijk goedkoper klinken.
M.vr.gr.
Jean
15 jaar
je kunt er nog wel mee doorrijden maar het klapperen zal alleen maar toe nemen en tijdens stevig afremmen kan het stuur gaan schudden pas daar wel even mee op.
meestal zijn het alleen de stabilisatorstangen die speling vertonen (zijn dunne stangetjes die aan je veerpoot voor vastzit en lopen schuin naar beneden) zijn niet heel duur.
m.v.g leon
je kunt die stangen demonteren en dan testen of het geluid weg is. Kan namelijk ook een veerpoot lager zijn of een fuseekogel.
Probeer wel eerst zoveel mogelijk het schroefdraad met een staalborstel schoon te maken anders draai je de moer klem. In het midden kun je een inbussleutel steken om de boel tegen te houden.
15 jaar
Auto heeft net APK en grote beurt gehad. Fuseekogels moeten goed zijn. Worden daarbij gecontroleerd, neem ik aan. Het klapperen was reeds aanwezig voor de APK en grote beurt.
Het zou dus een veerpoot lager kunnen zijn of de stabilisatorstangen.
Die stabilisatorstangen kosten 50 euro per stuk, ik vind het nog wel wat voor een paar dunne stangetjes. Voordat ik ze vervang probeer ik er eerst achter te komen of er meer oorzaken kunnen zijn.
Vandaag na laten kijken, er zit wel wat speling op de stabilisatorstangen. Kan ik ervan uitgaan dat dit nou de oorzaak is of toch een veerpoot lager?
Ik ben niet zo handig met auto's, het demonteren wordt me een beetje te pittig.
15 jaar
Anders maak je toch ff een foto van de bovenkant van de veerpootlagers en plaats je ze toch in deze topic. Dan kan ik wel zien of ze goed zijn of niet.
veerpoot rubbers boven laten vaak los,kan je zien als je motorkap openmaakt en dan op auto duwen zie je dat ie los an rubber is als ie heel ver weg is ,wel meteen verpotlager controleren als veerpoot uit mekaar ligt deze zitten vaak vast of zijn verroest
Heb even onder motorkap gekeken.
rubber zit op metaal van auto , op rubber een zwart rond metaal. in het midden daarvan een soort bout/ moer, die je los kunt draaien. Ik weet nu niet hoe ik een foto kan maken van de veerpootlager gezien vanuit de bovenkant. Laat ik het zo zeggen, ik heb geen idee hoe een veerpootlager eruit ziet. Wat dat betreft heb ik 2 linker handen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar