close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Safrane: Kleppendeksel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0V6-24V

Mijn Safrane staat al 3 weken stop in een garage(niet Renaultdealer) vanwege een olielekkage.
Op advies van Renault werd besloten om de kleppendeksels en pakkingen te vernieuwen.
Echter de achterste kleppendeksel is in back order en het is onbekend wanneer die leverbaar is.
De auto staat echter gedeeltelijk gedemonteerd te wachten op dit onderdeel.
Diverse e-mailtjes en faxen richting Renault Nederland en Frankrijk bleven onbeantwoord. De garagehouder heeft ook geen verdere info over een mogelijke levertijd en heeft geen partnummer. Hij heeft de bestelling volledig aan overgelaten.

Heeft iemand een tip waar ik voor dit onderdeel zou kunnen gaan kijken???

Geplaatst door

shamrock (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarom de kleppendeksels vernieuwen? Zijn die erg krom dan?

AS1 220

15 jaar

Tja, volgens de heren technici werd de olielekkage veroorzaakt door kromme kleppendeksels en Renault adviseerde om die te vernieuwen



LATEN WE HET OP DEZE SITE EVEN BIJ DE TECHNIEK LATEN, EN NIET OVER DE ERGENIS OVER EEN MERK.

Moderator

shamrock 0

15 jaar

Jouw verhaal is bekend op het Safrane forum. Jij bent degene met veruit de meeste problemen. Ik ken geen andere gevallen zo dramatisch.
Het zure voor jou is dat de Safrane het dus gemiddeld wel degelijk erg goed doet. Kijk maar eens op carsurvey.org. Bijna allemaal positief en zelfs 100% voor de fase II.
Jij hebt de twijfelachtige eer om in misschien wel de meest onbetrouwbare Safrane rond te rijden (als die rijdt). Dit in combi met dealers die je naaien en monteurs die zaken verprutsen. Ik heb wel een adres van Renault specialist in Arnhem die wel kennis van zaken heeft en goed werk aflevert en volgens mij zijn er wel meer (ik dacht ook in Limburg). Ik zou na deze reparatie eens naar zo'n specialist gaan om de auto door te laten lichten en aan de hand daarvan te beslissen of je doorgaat. Vermijdt Renault dealers, zeker als je een V6 hebt.

AS1 220

15 jaar

Weet jij toevallig of de motor in mijn Safrane identiek is aan de 3.0 ltr. van Peugeot, zoals in de 607?
Ik zou dan eventueel kunnen proberen om bij Peugeot het kleppendeksel te bestellen...

shamrock 0

15 jaar

In principe is deze hetzelfde als die wordt gebruikt in de 605 (niet 607). Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/PSA-ES-moto...
maar detailverschillen is altijd mogelijk. Informeer eens bij een Peugeot garage.

AS1 220

15 jaar

Om nog even op dit topic terug te komen: beide kleppendeksels zijn dus vernieuwd en wat blijkt: de motor lekte nog!'
Vervolgens ben ik naar een "nieuwe" garage gegaan, waar men de Safrane nauwkeurig heeft onderzocht.
Diagnose: de olielekkage werd veroorzaakt door een lekkende koppakking van de achterste cilinderkop van mijn 3.0 -V6-24V.
De koppakking is venieuwd(incl. de distributieriem, omdat de motor nu toch fors gedemonteerd was) en het lekkageprobleem was verholpen.
Kortom: de kleppendeksels waren NIET de veroorzakers van de lekkage, maar de KOPPAKKING.

shamrock 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.