Beste lezer(s)
Ik heb het volgende
Bij inschakelen van de airco draait de koelvin op de radiator niet
Dus geen koude lucht en de airco slaat in beveiliging (druk).
Als ik rijd heb ik koude lucht omdat er dan rij wind door de radiateur gaat.
Heb bijna alles vervangen maar doet het iedere keer een paar minuten en dan niks meer.
Vervangen is ,
Zekeringenkast,
Weerstand die inde radiateur zit,
Radiator vin,
Airco bij gevuld (430 gram totaal ),
Alle kabels zijn door gemeten
Ik weet het niet meer
Wie kan mij helpen ??????
Groet Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen zekering defect ?
Nee geen zekering stuk
5 jaar
Het zou maarzo de airco druksensor of de aansluitsteker van die sensor kunnen zijn want als die defect is schakelt het aircosysteem niet in. De airco doet het wel even en stop er dan mee dan zou ik het in die richting zoeken.
5 jaar
@ronny503
Oké
Zal nog even in die hoek gaan zoeken
Thx vast
Wordt vervolgd
5 jaar
Werkt je radiatorventilator op beide standen als je de stekker eraf haalt en hem zelf van 12V voorziet?
5 jaar
@ Heino4267
Hij is vervangen voor een nieuwe
En wat bedoel je met beide standen
Zo ver ik heb gelezen wordt ie in meerdere standen geregeld dmv de druk in het airco systeem.
Groet Frank
5 jaar
Voor zo ver ik weet, heeft de koelventilator twee wikkelingen waardoor een langzame stand en een snelle stand ontstaan.
De langzame stand wordt gebruikt zodra de auto wordt gestart voor standaard koelvermogen en de snelle stand wordt ingeschakeld als het koelstysteem te warm wordt EN als de airco aan staat om preventief te zorgen dat de motor het dan niet te warm gaat krijgen omdat de aircokoeler vóór de radiateur hangt: bij werkende airco krijgt de radiateur dus geen koude lucht, maar verwarmde lucht toegevoerd waardoor de koelcapaciteit van de radiateur terugloopt. Om dan alsnog voor voldoende koelcapaciteit te zorgen wordt de koelventilatormotor op de snelle stand aangezet zodat er méér lucht door de radiateur heen stroomt en de motor het niet te heet krijgt.
Dus zodra de airco werkt, moet de radiateur elektrisch worden omgeschakeld naar de snelle stand. Maar dan moet die snelle stand het wel doen. En dat kan je zelf testen.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar