Renault 19: Koelvloeistof !!

Bouwjaar: 1996

Ik heb een renault 19 een 1.7 en deze lekt koelvloeistof bij het rijden.(loopt dus snel heet)
Hij is in een kort stukje rijden al helemaal leeg.
Ik heb een tijdje geleden de waterpomp laten vervangen heeft het even goed gegaan maar nu weer het zelfde probleem.
Lijkt wel of er roest bij zit heeft dus een bruinige kleur.
Hij lekt en gooit het er niet bij de pot uit maar aan de kant waar de waterpomp zit (niet bij de waterpomp want die is droog.
Wat zou er nu stuk kunnen zijn??
Waterpomp is nieuw erop gezet zou die misschien dan toch stuk zijn of zou er ergens anders iets fout zitten??
Heb ook al een blikje er in gedaan om misschien kleine radiator gaatjes te dichten en dat helpt ook niet.
Voor de rest rijd de auto goed je hoort niks en bokt niet .
Hij loopt alleen heet omdat hij ergens zijn koelvloeistof eruit gooit.

Groetjes Ryanne

Ryanne

Geplaatst door Ryanne (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 19? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden

Misschien zit er een slang niet goed vast? Verder is het belangrijk om te kijken waar de koelvloeistof vandaan komt. Dan kun je beter zeggen wat er kapot is. Kan niemand hem afpersen om te kijken waar hij lekt? En degene die de waterpomp heeft vervangen zou je ook eens kunnen vragen of die iets ziet. De bruine kleur is normaal in de zin dat (bijna) alle Renaults dit hebben, dit is roest en is niet erg.

Ryanne (0), 18 jaar geleden

Hoi,
Nou die heeft gekeken maar die kon het niet gevonden krijgen hij zei in ieder geval niet de pomp.
Maandag gaat hij naar de garage om hem af te persen.
Zoals ik het zelf bekijk als ik gereden heb dat drupt hij nog na en zit het net achter het wiel aan de onder kant.
Het kapje die bij de riem zit hebben we er af gehaald maar daar was het droog.
Dus moet ergens aan de onderkant zitten .
Zou het misschien aan de Co Packing liggen??
Hij gooit het niet bij de pot eruit deze gaat ook niet borrelen .

Groeten Ryanne

RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee, lijkt me niet de koppakking nee, afpersen moet duidelijkheid bieden. Wacht dat maar even af.

19power (0), 18 jaar geleden

Hoi Ryanne,

Ik ben blij dat je het probleem optijd hebt opgemerkt! Ik had hetzelfde probleem en ik heb geen waterpomp hoeven te vervangen maar een heel motorblok!! Mijn R19 lekte ook koelvloeistof, en ik ben net iets te lang door gereden.
Wat je misschien kan doen is de slangen eens nakeijken! Misschien zijn er wat slangen poreus. Dat was bij mij ook het geval, waardoor het koelsysteem water eruit pompte en "valse" lucht aanzoog.

Kijk dus even alle slangen na, want ik heb vernomen dat dat vaker een probleem is bij de door ons geliefde 19-tjes!

GrtZ

Dave

toonmar (60), 18 jaar geleden

Kijk ook eens naar de kleine vriesstopjes aan de achterkant van de cylinderkop. Bij mij was er een doorgerot. Gevuld met 2componenten metaallijm (alle 4) en geen problemen meer.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Radiateur gaat ook wel eens lek.

Ryanne (0), 18 jaar geleden

Hoi,

Nou had hem naar een renault gerage gebracht om te laten afpersen .
Dit ging niet want 1 vries plug is helemaal door geroest.
Deze moet gemaakt worden en kom ik uit rond de 600 euro.
En dan kunnen ze hem pas afpersen om te kijken of er niet meer stuk aan is.
Dus al met al een dure grap al om het te laten maken om dan te kijken wat er nog meer aan is.
En dan komt er de keuring nog is boven op.

Groeten Ryanne

RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden

Waarschijnlijk is de vriesplu het probleem geweest. Tja, niks aan te doen. Volgende keer rode koelvloeistof gebruiken, maar dat weten ze in de garage ook wel denk ik. Dit is beter tegen roest.

Ryanne (0), 18 jaar geleden

Hoi ik heb toch nog een vraag het is een hele kleine vriesplug van 13 mm vraag me af of ik het met vloeibaar metaallijm kan dicht maken.
Aangezien het nog al heel veel werk is (natuurlijk ook het uurloon dus) zou dat ms een tijdelijk optie zijn .


Groeten Ryanne

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Ryanne, Het zal niet eenvoudig zijn, ga naar een professionele ijzerwaren en gereedschappen of automaterialen zaak.En koop een hittebestendige alu of metaal pasta.Maak de plaats des onheils vooral goed schoon en vetvrij.Als je er bij kan en er is nog een randje over tussen de dop een de buitenkant van het blok probeer dan nog wat dwarskrasjes in het blok te maken. opvullen met pasta van een kant af vullen zodat er geen lucht in de ruimte blijft zitten en dan uit laten harden zolang als op de verpakking staat. let op als het koud is duurt het langer. veel succes.

toonmar (60), 18 jaar geleden

Klopt John Romein!
Bij zitten ze op deze manier al 2 jaar dicht!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.