Renault Renault 19 1.4: Valse lucht

Bouwjaar: 1991

Hallo,

Ik heb hier een Renault 19 uit 1991 met een 1.4 C3J motor met monopoint injectie. Het gaat dus om het type met onderliggende nokkenas. De motor loopt stationair constant 1300 toeren, ook na de de koude start. De stappenmotor stelt gewoon netjes terug, en ook de gasklep zelf sluit gewoon. De motor zuigt dus valse lucht. We hebben het spruitstuk, de EGR klep, en de smoorklep zelf al vervangen, maar het probleem blijft. Ook de Vacuum slangen zijn allemaal al gecontroleerd, en zijn gewoon luchtdicht. Alle pakkingen zijn dus ook vervangen. Na dit alles is het probleem nog steeds niet verholpen, en ik weet niet meer wat het kan zijn. Heeft iemand nog tips of ideeen??

mvg,

Bart

Bart865

Geplaatst door Bart865 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 19? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Rembekrachtiger niet lek?

Bart865 (0), 18 jaar geleden

Heb de slang van het spruitstuk afgehaald en de aansluiting afgedopt. Dit maakte geen verschil, dus in het vacuum circuit van de rembooster zit het niet.

Als ik remmenreiniger rond de aansluiting van de gasklep op het spruitstuk spuit houd hij in, hij is daar ergens in de buurt dus lek. Maar alle pakkingvlakken zijn gevlakt, en voorzien van nieuwe pakkingen. We hebben het zelfs geprobeerd met speciale vloeibare pakking, en dat op 2 spruitstukken en 3 gaskleppen. Overal hetzelfde probleem!

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb je de pakking die tussen beide spruitstukken in zit ook vervangen (hitteschild verwijderd, 4 m8 bouten en je hebt ze van elkaar gescheiden), dat maak ik niet direkt uit jouw verhaal op.

nienh006 (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb je de EGR pakking wel goed gemonteerd.

sjaak r (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je die pakking vervangt waar henk het over heeft, maak dan ook even je EGR aansluiting dicht en je bent van het probleem af.
Anders komt het weer terug

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.