Renault TWINGO E2: Koelvloeistoflampje brand

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: C3G-A7, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 40

Ik heb het volgende probleem:

De kachel werd niet goed warm, dus ik dacht even kijken hoe het met de koelvloeistof stond. Deze was aardig leeg en heb bijgevuld. Ik denk nu dat ik teveel heb bijgevuld want zonder dop stroomt die over. De dop erop gedaan en nu is het wel gestopt met stromen, maar het koelvloeistof lampje is gaan branden. Kachel wordt nog steeds niet goed warm. Zit er nu teveel in en kan ik dat er weer uithalen?

KingCo

Geplaatst door KingCo (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

KingCo (0), 4 jaar geleden

Moet erbij zeggen dat het lampje is gaan branden bij 30 minuten stationair draaien. Heb de auto even een half uur laten afkoelen, gaat sneller deze temperatuur, en weer gestart en een stuk gereden. Geen lampje meer branden, maar ook geen warme kachel. Slangen worden wel warm. Ik vermoed iets van een thermostaat. Zou dat kunnen?

kaleido 1 (1320) PRO, 4 jaar geleden

Heb je het systeem ontlucht , op de waterslang bij het schutbord en op de radiateur zitten ontluchtingsnippels , dop op het tankje laten , motor laten draaien en nippel bij kachelslang voorzichtig open draaien tot alle lucht er uit is , dan bij de radiateur.

KingCo (0), 4 jaar geleden

Ik zie alleen twee ontluchtingsnippels. Bedoel je deze twee of moet ik nog verder zoeken.

KingCo (0), 4 jaar geleden

Zie foto

kaleido 1 (1320) PRO, 4 jaar geleden

Ja die 2

KingCo (0), 4 jaar geleden

Dus eerste de achterste en dan de voorste?

kaleido 1 (1320) PRO, 4 jaar geleden

Dat mag , diverse keren ontluchten , je krijgt het er niet in 1x uit.

KingCo (0), 4 jaar geleden

Het weekend bezig geweest met ontluchten. Twee problemen geconstateerd. Er lekt koelvloeistof langs de waterpomp en de 2 slangen naar de kachel radiator worden bij lange niet zo warm als de grote slangen van de voorste radiator. Koelvloeistof spuit wel uit het ontluchtingsnippel . Deze week wordt de waterpomp vervangen en wordt met een mengsel van water en citroenzuur geprobeerd om de verstopping in de kachel radiator op te lossen.

pbierman18 (0), 4 jaar geleden

Je hebt het probleem dus al gevonden!

KingCo (0), 4 jaar geleden

Waterpomp is vervangen. Kachel radiator is 2 x met citroenzuur doorgespoeld. Kachel wordt dan warm, maar naar verloop van tijd weer koud. Advies is om nog een aantal keer door te spoelen. Er schijn een soort ketelsteen in te zitten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.