Hallo,
Ik ben bezig de koppakking te vervangen van deze motor. De vervorming van de kop lijkt nu maximaal .1 mm te zijn. Hij mag volgens het werkplaats handboek maar .05 mmzijn. Mijn vraag is eigenlijk aan mensen met ervaring: is het echt nodig om de kop te vlakken of kan is het zonder ook wel te doen? Ergens lijkt het met nogal overdreven, een maximale vervorming van .05 mm. Hoe gaat dit in de praktijk?
Groeten,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het vlak zo mooi en nergens oxide te zien .Het is jouw feestje maar als je het mij vraagt ! En vervang ook de klepseals je bent er nu toch. Groeten.
Kleine toevoeging.
De kop lijkt een beetje hol te zijn in de dwars richting, en niet in de lengte richting). De pakking is zwart geblakerd tussen de 1ste en de 2de cilinder. De pakking is is gefaald op water lekkage, terwijl er geen overduidelijke schade (aan de pakking) lijkt te zijn dat een water lekkage zou verklaren. Een aantal weken voor het daadwerkelijk falen van de koppakking is hij een keer met een brandend temperatuur lampje stil komen te staan. Er is toen is er ruim 1 liter koelwater bij gegaan.
Verder: zijn er risico's aan het vlaken van een aluminium kop?
Grz
14 jaar
Alleen als de kop niet te heet is geweest kun je de boel weer monteren,zoja,dan kop vlakken.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar