Hallo mede auto liefhebbers...
Op het moment rij ik in een VW Golf III, 1.9 TDI, ik ben er een beetje op uitgekeken en wil wel weer eens wat anders, mijn Golfje komt uit '95 en ik heb op dit moment mijn oog laten vallen op een Renault Safrane 2.0 op Gas (G3). "Men" heeft mij verteld dat dit toch wat voordeliger is met de kilometers die ik rij (ongeveer 22500 in het jaar)... Nu is mijn vraag of ik hier eigenlijk wel goed aan doe, jullie weten vast meer! Ter informatie, de Safrane die ik op het oog heb is er een uit '98 en heeft een stuk meer luxe dan mijn Golf (Climate Control, Board Computer, alles electrisch goede verstelbare stoelen en ga maar zo door!). Gaarne een snelle reactie!
Bij voorbaat dank!
Michel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
DE safrane is een goede wagen maar kost wel iets meer op hogere km standen.Hoe is het met de distr riem ??? De wagen kost wel iets met gas natuurlijk ivm de wegenbelasting.
Wegenbelasting scheelt niet veel met bezine, is een g3 installatie.
Als tie veel gelopen heeft zou ik in ieder geval cilinder lektest laten doen.
Op gas word tie veel heter, waardoor de klepzetels inzakken.
Dan zit je gelijk in de kosten.
Als tie meer dan 200.000 gelopen heeft zou ik er maar rekening mee houden dat de kop een keer aan de beurt is.
19 jaar
Wat voor een gasinstallatie zit er in ? Vialle, Eurogas ?
Bedankt voor de tips heren! Op de Safrane staat nu zo'n 190.000 kilometer, als het goed is, is de snaar vervangen op 180... Zal ik ff checken, de wegenbelasting is maar 5 euri meer dan de TDi die ik heb (per maand dan). Die cilinderlektest zal ik zeker (laten) doen en die kop... tsja, die laat ik dan ook wel nakijken... Volgens de 2e hands richtprijs (Bron: http://www.anwb.nl ) is de prijs wel wat laag (Zou zo'n 4000 moeten zijn, en hij is 3000). Wellicht dat dat ermee te maken heeft. En welk merk G3 erin zit durf ik niet te zeggen.
19 jaar
Als het een vialle LPi installatie is dan zul je hier nog jaren plezier van hebben. LPG wordt dan vloeibaar geinjecteerd en koelt hierdoor de kleppen. Daardoor is het inzakken van de zittingen veel minder.
IK heb zelf ook een safrane gehad met die km stand, controleer even bij heet / warm weer of je koppelings pedaal niet blijft hangen op de bodem. Dit gebeurt het meest bij stilstaan of file rijden. Verder ik ben tevreden over deze auto's ik ben aan de tweede bezig.
19 jaar
Top auto! Check wel even het G3 systeem!
19 jaar
Okidoki... nogmaals bedankt voor de tips! Ik heb hem inmiddels gezien, en afgezien van een klein deukje valt er weinig aan op te merken... Morgen ff proefrijden!
Ik hou U op de hoogte!
19 jaar
Heb er 2 gehad, maar eerlijkgezegd was er geen één 100% in orde.
De laatste Safrane 2 uit 97, 190.000 km.
Bij deze was er voornamelijk een probleem met de koppeling. Bij warmte en file of stad ging deze steeds zwaarder, moest hem uiteindelijk met de voet terugtrekken. Lekker bij een stoplicht!! Komt er niet uit bij een korte proefrit!!
Verder altijd wel ergens iets met electronica. En een probleem met rammellende voorwielophanging.
Kortom: heerlijke luxe auto, betaalbaar, MAAR wees voorzichtig!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar