Hallo allemaal!
Ik heb sinds een half jaar een fantastische Espace 2.2 DTI van 1998. Volgens de vorige eigenaar schijnt in dit type een ouder zogeheten gesloten koppelingssysteem te zitten. Nu is dit systeem bij deze auto (de week voor mijn koop) vervangen voor een systeem dat WEL nagevuld kan worden (bij openen van de motorkap zie je rechts inderdaad een vulopening) de garage die dit systeem heeft vervangen heeft een week lang problemen gehad dit systeem vrij van lucht te krijgen en is daar naar zeggen uiteindelijk in geslaagd.
Echter al vrij kort na het begin had ik het probleem dat de koppeling niet goed omhoog komt. Gevolg: schakelen gaat moeizaam en koppelpunt zit bijzonder laag. laat hem een Cm opkomen en hij begint al te rijden. Pas als ik met de VOET het pedaal omhoog haal (dat doe ik dus regelmatig ook tijdens het rijden) dan doet hij het prima. Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet niet zeker of er nou een ontluchtings nippel op zit zo niet zou ik met het koppelings pedaal een beetje spelen kleine slagen maken de lucht moet er vanzelf uit gaan. succes
Er zit een onluchtingnippel op zit bij de bak waar hij naar de cilinder loopt als ik zo het verhaal hoor dan zit er lucht in dus ik zou het nog een keer onluchten en even kijken of ze na het onluchten wel het potje hebben gevult anders krijg je dus weer lucht in je systeem.succes
nippel open draaien eerst de lucht uit de leiding laten lopen als je dat hebt gedaan pot weer bij vullen dan de koppeling eerst intrappen ingetrapt houden op dat moment de nippel open zetten dan komt ook het laatste beetje lucht uit het kleine stukje leiding nippel weer dicht zetten dan de koppeling loslaten en weer omhoog helpen want het pedaal blijft onderin staan div malen herhalen.
20 jaar
Zoals ik reeds verteld heb is het hele systeem in december '03 vervangen. Ik heb de garage gebelt die het systeem er in had gezet en het blijkt dus zo te zijn dat dit systeem compleet en al geleverd was en er in zijn geheel geplaatst moest worden. Bij controle bleek dat hij bij het nippel lekte en dat dit dus een fout in het systeem zelf was (wat er vanaf het begin al in gezeten had, want ze hebben er een week over gedaan om het systeem ontlucht te krijgen). Omdat het origineel Renault is het vervangen en nu heb ik de eerst paar duizend km (met dank aan de vakantie in Oostenrijk :-) ) en heb geen enkel probleem meer gehad. Allemaal bedankt voor jullie reactie!!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar