Af en toe, hoogstens een paar keer per week, gebeurd het dat ik op de koppelingspedaal trap en het lijkt of ik er doorheen trap. De schakelpook is dan haast niet meer te bewegen en ik kan dus niet schakelen. Ik moet dan het koppelingspedaal weer op laten komen (maakt dan licht ratelend geluid, alsof er tandraderen langs elkaar lopen); daarna kan ik weer zonder problemen schakelen. Ik rij 40.000 km per jaar met deze 1.7 benzine-auto met nu 194.000 op de teller en hoop er nog 1 of 2 jaar mee te doen. Wie kent dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppelingspedaal vervangen.hier zit het stelmechanisme in.dat is het geratel wat je hoort
Wat is het gevaar als ik er mee door rijd? (behalve stil komen te staan) En de kosten van reparatie (materiaal/uren)?
@WCP; En ik heb geen idee eigenlijk maar geloof niet dat ik een hydraulische koppeling heb.
18 jaar
Automatische stelinrichting is versleten,wat fred ook al als antwoord gaf.
Bel naar een daeler wat dat onderdeel kost en als je handig bent kun je dat zelf vervangen zit boven aan het koppelingspedaal.
Hans
Stelinrichting inderdaad, gebeurt vaker bij oudere Renaults. Het ratelen wat je hoort zijn inderdaad tandjes. Dit is de zelfstellende inrichting van het pedaal. Als je een beetje handig bent kun je het zelf, echter het is wel een k**karwei. Je moet redelijk halsbrekende toeren uithalen om er een beetje bij te kunnen onder het dashboard. Je moet het hele padaal vernieuwen, de stelinrichting zit hier nl. aan vast.
Bedankt voor de antwoorden!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 21 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar