Ik krijg steeds koude lucht uit de verwarming
Ik heb de kachelradiateur al vernieuwd en de thermostaat ook
Het hele systeem goed ontlucht maar krijg als de auto warm is nog steeds koude lucht.
Wie weet hoe dit kan ?
PS de kleppen van de kachel staan wel goed en werken ook goed
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
slang dicht? geen circulatie, bv doordat de waterpomp niet draaid/schoepen eraf? je zou zeggen dat je het in die hoek moet gaan zoeken..
Worden je radiateur, koelslangen, en kachelradiateur wel warm?
ja alle slangen worden warm ook de in en uitgaande van de kachelradiateur
zou het kunnen dat de waterpomp het koelwater niet laat circuleren , de motor loopt ook niet warm of zo
wat denken jullie
spuit de leidingen van de kachelradiateur eens door met een waterslang en kijk of er voldoende water uitkomt, misschien toch ergens een verstopping
Probeer eens binnen in de auto te voelen of de kachelradiateur warm word. Als deze warm word denk ik toch echt dat de mengklep(en) niet correct worden aangestuurd. Aangezien de kachelslangen wel goed warm worden is je cicrulatie van het koelsyteem wel in orde. Het kan ook wezen dat er toch iets in de kachelradiateur niet goed is, heb je de slangen wel op de juiste manier aangesloten op de radiateur en niet andersom?
de kachel slangen zitten goed is namelijk een dikke en een dunne dit kan niet verkeerd
als de motor half warm is krijg je ook wel wat warme lucht maar als deze op bedrijfs temperatuur is en je zet de blower op stand 4 dan krijg je gewoon koude lucht . als je de blower uit zet dan krijg je in de auto een beetje lucht waar de kou net van af is louw dus.
Over de radiateur dit is een nieuwe maar heb toch weer de radiateur slangen eraf gehaald en met de brandslang doorgespoeld dan stroomt er royaal water door de radiareur dus deze is wel in orde
zou ik toch de waterpomp eens demonteren. heb het ook wel eens gehad dat je de schoepen zo met je vinger over het asje schuift. slaat je koelfan trouwens aan na een tijdje?
de koelfan slaat wel in na een tijdje wat wel op valt is dat de temperatuur meter af en toe weer daalt naar het tweede streepje
Als het probleem in de waterpomp zou zitten, zou de motor toch warmlopen, zeker op de snelweg en bij hoge toerentallen. Heb dit wel eens meegemaakt maar dan liep de motor op gegeven moment echt heet. Het messt waarschijnlijke lijkt mij of de verdeelklep, of de doorstroming naar de kachelradiateur
dan heeft het inderdaad met de circulatie te maken. je kunt ook even met warme/heete motor de vertilatie een paar minuten uitzetten. als je dan later de ventilator op stand 4 zet en hij is wel eventjes goed warm staat je klep in iedergeval goed. je koelt dan je kachelradiateur terug af omdat er geen nieuwe warme koelvloeistof terug binnen stroomt. zo controleer ik zelf altijd of de kachelradiateur verstopt zit.
9 van de 10 keer kachelradiateur verstopt bij die oudere megane,s
succes ermee!!
Ben je er al uit?
waterpomp vervangen probleem opgelost schoepen draaide over de as
bedankt voor jullie hulp
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar