Beste luitjes.
Nu weer een nieuwe probleem.
Nu al een aantal keer bemerkt dat smorgen bij een echt koude start de auto trilt bij het laten opkomen van de koppeling.
Iets meer gas erop en het trillen verergerd iets en houd op en kan het dan ook niet opnieuw na bootsen
Net alsof je banden stuiteren.
Na 1x dit gehad te hebben smorgens is het er de hele dag niet meer.
Ook niet na 8 uur of 10 uur of 12 uur stilstaan .
Pas na een heel nacht
Het lijkt met de weer te maken te hebben.
Hou kouder hoe veller het stuiteren is..
Motor loopt netjes niets aan de hand
Koppeling slipt niet als ik hem op allerlei manieren test.
Lijkt me ook geen olie op de plaat want dan zou die moeten slippen.
Blijft over
Koppelingsplaat toch versleten? Slappe veren?
prille begin Dubbel massa vliegwiel defect ?
Gaat om een renault kangoo kw 2009 1.6 met 188.xxx op de teller
Groetjes
Geplaatst door Joyvdl (0) , lid sinds 2 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
kaleido 1 (1595) PRO, 2 jaar geleden
Brandplekken op vliegwiel en of drukgroep met hoge punten tot gevolg waar de plaat op grijpt .
Alleen vervangen helpt , je zou een keer de plaat flink kunnen laten slippen , als je daarna verschil merkt weet je het .
Joyvdl (0), 2 jaar geleden
Dank je voor je reactie.
Ik probeer in jou idee te komen alleen is het wel apart dan dat het bij het eerste keer van de gebruik van de koppeling gebeurd waneer het koud is..is het de 2 de keer is het er niet meer...maar ook waneer het warm buiten is merk ik niks.
kaleido 1 (1595) PRO, 2 jaar geleden
Klopt is vreemd maar heeft met temperatuur en vocht/roest te maken.
Hoe heb jij het opgelost?
Bedoel je eenmalig slippen van de koppeling of elke keer?
En dan als een mislukte burnout zonder dat de wielen draaien en je de clutch ruikt?
Of tijdens het rijden koppeling net wel net niet laten aangrijpen?
Vermoed ook idd dat er vet condens of olie van de motor op komt.
Waneer de koppeling(set) vervangen word gaat de vliegwiel eraf en word de rubberen afdichting ook meegenomen.
Zijn er meerdere mogelijke gebruikte manieren bij de k4m motor waar er olie bij de koppeling kan komen?
Raden jullie aan het vliegwiel ook te vervangen ?
Groetjes en bedankt - Joyvdl (0), 2 jaar geleden
7seconds (0), 2 jaar geleden
de bedoeling is dat eenmalig te doen, ik was dan weer voor maanden van het verschijnsel af. Maar uiteraard niet doorgaan tot de boel gaat roken en onderweg gewoon koppelen zoals het een goede bestuurder betaamt...
kaleido 1 (1595) PRO, 2 jaar geleden
Precies.