close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault ESPACE: Laadstroom circuit defect

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F4R V7, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 120

Goedenavond allen,

ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Renault Espace.

Tot 2 dagen voor de kerst prima mee gereden. Toen begon de motor enorm te sputteren, vermogen was eruit en hebben we de ANWB gebeld. Deze vertelde ons dat er een probleem was met de bobine's. De stekker hiervan was al kapot dus dit had de ANWB bij 1 bobine direct gemaakt met nieuwe aderhulzen.

De auto is naar een kennis (met verstand van auto's) gegaan en hij heeft 4 nieuwe bobine's en 4 nieuwe bougies geplaatst. Helaas was het probleem niet verholpen, hierna hebben we de auto al sputterend naar de garage gebracht.

Bij de garage hebben ze hem uitgelezen en daar kwam uit dat 1 van de inspuiters/injectoren niet goed zou zijn. Dit werd binnen 3 dagen gemaakt en de auto reed weer.

Echter binnen 2 dagen verscheen in het dashboard de melding "laadstroom circuit defect". Deze melding kwam sporadisch, en na 2 dagen kwam er bij het nemen van drempels een rood accu lampje met stop ernaast bij. Met deze storing naar een Renault dealer geweest, deze kwamen met de oplossing dat waarschijnlijk de dynamo vervangen moest worden.

We hebben de auto wederom naar de garage gebracht en daar is een nieuwe originele dynamo geplaatst met een gepeperde rekening. (massa etc had de garage wel al nagekeken dat het probleem daar niet in zat).

Met een nieuwe dynamo reden we weg bij de garage, binnen 10 km kwam de storing alweer op het dashboard.

Uiteraard meteen de garage gebeld maar die hadden niet direct tijd. We hebben ruim anderhalve week nog rondgereden met elke keer de storing. Wat ons opviel was dat de melding niet constant blijft staan, ook niet het accu lampje met stop ernaast. En voornamelijk bij vochtig/regenachtig weer dat de storing zich voordoet. We hebben namelijk ook een hele droge dag ruim 300 km gereden zonder 1 keer de storing te hebben gezien. Wel verscheen nu de melding "airbag defect" met het service lampje. Het lijkt elkaar dus bij droog en nat weer af te wisselen.
Zodra het accu lampje verschijnt zien we ook de sterkte van de voorlampen verminderen.

We hebben zelf het idee dat de garage hier niet echt in mee wil denken, die begon vandaag aan een "computer aansluit blok" wat zich onder de accu bevind te sleutelen.

Heeft iemand hier ervaring met deze storing en zou ons misschien in de goede richting willen helpen?

De garage is ervan op de hoogte dat de bobine's niet zijn aangesloten met de officiele stekkers en dat er een scheur zit in het rechter achterlicht waardoor er in het onderste blok af en toe wat vocht ontstaat.


Alvast bedankt voor de reacties!

Geplaatst door

Niels1411 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Airbag defect , is vaak een slechte stekkerverbinding onder de bestuurdersstoel.
Laadstroom defect , dit is toch met meten te achterhalen , massa en plus controleren op oxidatie slechte verbinding , op de accu zitten zekeringblokjes die nog wel eens vergaan.

Bedankt voor je reactie!

Als ik de garage moet geloven is alles wat er na te meten t.b.v. de laadstroom nagemeten voordat er een nieuwe dynamo in ging. Massa, plus en de verbindingen.

Vandaar dat het ook zo een domper was dat ook met een nieuwe dynamo het probleem er nog steeds zit.

Accu is vrij nieuw dus ik verwacht eigenlijk het probleem daar ook niet zo.

Wat vooral opvalt is dat de storing van de laadstroom alleen bij regen/sneeuw voorkomt. Hoe natter het is hoe meer storing.

De garage heeft eigenlijk geen idee meer waar te moeten zoeken en hoe te moeten zoeken. Ik kreeg vandaag te horen dat ze 10 km hadden gereden en dat de storing zich niet voordeed dus het zo ook niet te vinden was.

Weet iemand anders hier misschien nog een oplossing voor?

Niels1411 0

5 jaar

Melding Airbag defect KAN ook door de accu problemen worden veroorzaakt.
Als de spanning te laag wordt dan gaat ook het airbag lampje aan c.q. wordt de tekst getoond..
Als de foutcodes van de airbag worden uitgelezen en er alleen een foutmelding op de voedingsspanning is, dan is er geen probleem met het airbag systeem.

oldford 0
badge

5 jaar

ik lees twee belangrijke punten in je berichten. De storing treedt op bij het nemen van drempels en bij vochtig weer. Het kan bijna niet anders dan dat een slecht contact of een draad die ergens langs schuurt de oorzaak is. Ik zou de accu afkoppelen en vervolgens alle belangrijke (massa)verbindingen nalopen.

7seconds 0

5 jaar

En je zou van onder af en van buitenaf en klein gaatje in het glas van je achterlicht kunnen boren om het vocht te lozen.

Kijk ook eens of de afvoeren van je parafaanplaat voor de voorruit open zijn: heen en weer klotsend water wat je zekeringkast in loopt kan óók de beschreven verschijnselen veroorzaken.

Ik denk dat je enige probleem de boordspanning is: soms is die te laag. Loop eens de aansluitingen van alle dikke draden (pluskabels bij de accu en massaverbindingen, ook die tussen het motorblok en de carrosserie) na; dat kost niks en wellicht zit daar de oorzaak. Zorg wel dat je de radiocode paraat hebt voor als de pluskabel even los moet..

Heino4267 655

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.