Renault Laguna: Laguna HB II / LPG eurogas G3 / kleppen stellen / klepspeling co

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Ik heb een laguna gekocht. Eerst had ik de verkoper gezegd dat ik een auto met G3 en hydrolische kleppen zocht. Hij zij dat hij niet wist of het hydrolisch was maar gaf aan dat de kleppen nooit gesteld hoevel te worden.
Nu lees ik in het onderhoudsboekje op blz 99 dat voor lpg elke 30d km de controle/afstelling van de klepspeling moet gebeuren. Voordat ik er nu moeilijk over ga doen....
-Is dat een kostbare actie?
-En hoe kan ik merken als de auto aan klepspeling toe is?

erikvandervlist

Geplaatst door erikvandervlist (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

als jij een k4m motor hebt zijn deze hydraulisch en hoef je er niks aan te doen

Bosshardt (0), 15 jaar geleden

Hiernaar ben ik ook wel benieuwd, want ik het pas een Laguna 2001 1.8 16v op G3 (Vialle) gekocht en ik weet niet wat een k4m motor is en ik vroeg me ook af of het niet hoeven stellen van de kleppen ook betekent dat er geen koprevisie nodig zal zijn (uiteindelijk).

RenaultDriver (0), 14 jaar geleden

Volgens mij hebben alle 16V'tjes hydraulische klepstoters en behoeven deze dus niet gesteld te worden. Heb je goed in het onderhoudsboekje gekeken en weet je zeker dat deze instructies van toepassing zijn op jouw model?

Helaas betekent dit niet dat er nooit een koprevisie nodig zal zijn, de klepzittingen kunnen wel degelijk inbranden. Hydraulische klepstoters compenseren dit automatisch maar eens zal de uiterste stand bereikt worden. Volgens mij valt het echter wel mee met die 16v'tjes, ik heb zelf een Megane gehad met K4M en die liep iig tot 190dkm perfect op LPG, toen heb ik 'm ingeruild dus ik weet niet hoe het er nu mee is.

Ik heb ook de dealer gevraagd en zij zien weinig ingebrande klepzittingen bij deze motoren (K4M en F4R).

Bosshardt (0), 14 jaar geleden

Dank je, Renaultdriver!

ksie2 (0) PRO, 14 jaar geleden

Deze motoren hebben allemaal hydr klepstoters.Kleppen behoeven inderdaad niet gesteld te worden.Er zijn eigelijk nooit problemen met de kleppen op lpg.

erikvandervlist (0), 9 jaar geleden

Dank voor de oplossing: De kleppen hoeven dus niet gesteld te worden!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.