Mijn beide lambdasondes zijn vervangen en nog steeds gaat het lampje van het motor management branden, wie weet raad???
Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan waren de lambdasondes waarschijnlijk niet defect of men heeft de foutcodes niet gewist.
Dot soort (paniek) reacties zie je nog wel eens als de katalysator kapot is.
Wat waren/zijn de exacte foutcodes die uitgelezen zijn/worden? Exacte tekst en/of nummer(s).
Brandt het motor management lampje (officieel heet die MIL tegenwoordig) gelijk al na het starten van de motor of gaat deze onderweg aan?
Is er een voorgeschiedenis bekend? Zoals een defecte bobine of bougie?
Sorry voor de late reactie, Maar de foutcode= P0137
En het lampje gaat na resetten niet gelijk branden maar na ongeveer 50 tot 200 km al naargelang korte of lange ritten.
Ps. De bougies zijn vervangen en de bougie kabels ook.
Groet Wim.
7 jaar
De foutcode geeft aan dat het signaal van de achterste (rweede) lambdasonde te laag is.
Interessant om te weten is wat dan de voorste lambdasonde aangeeft op dat moment.
Dat kun je misschien achter komen als de Freeze Frame gegevens bij deze foutcode worden uitgelezen.
Uitlaat/katalysator is volledig luchtdicht? Ook het punt waar de schroefdraad zit voor de achterste lambdasonde?
Ik heb ondertussen de storing gevonden, zoals je dacht er zat een klein lekje in de uitlaat bij de katalysator. Bedankt voor het meedenken. Groet Wim.
7 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar