ls,
sinds een tijdje verliest mijn Clio af en toe wat vermogen, en gaat op het dashboard het lampje branden van de gloeispiraal.
Ik heb dit opgezocht in het Renault boekje en deze gaf aan dat het zou gaan om een elektronische storing.
Hierop is de computer uitgelezen, maar deze gaf geen foutcode.
Nou begen de motor ook "rauwer" te klinken, en heeft mijn garagehouder ontdekt dat er bij de 3e cilinder een epoxy-achtige coating is aangebracht op de kop, rondom de verstuiver. Waarschijnlijk zit hier een scheurtje onder in de kop, en heeft de epoxy dit probleem een tijdje kunnen tegenhouden. Als er nu tijdens het draaien van de motor wat vocht verneveld wordt rond de verstuiver, is zichtbaar dat er druk ontsnapt langs, of vlakbij de verstuiver.
Is er iemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt, of een evt oplossing weet?
Zou er een optie zijn de kop te reviseren, of zal deze vervangen moeten worden?
Een goedkope oplossing past me beter dan een dure!
Alvast dank voor het meedenken!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die "epoxie" is niet om een sheur te dichten maar dit is opgehoopte roet en uitlaat gassen door een lekkage langs de koperen ring die onder de verstuiver zit.
boel schoon maken en kijken of de verstuiver er uit te halen is ,soms gaat dit makkelijk en kan de verstuiver weer terug geplaatst worden.
soms is er een trekker nodig waardoor de verstuiver niet meer bruikbaar is.
met een beetje beleid en geluk is dit zo op te lossen.
abc,
hartelijk dank voor je response!
Dit is in ieder een poging waard.
Heb je ervaring met die aanslag van een lekkende kop? Het ziet er namelijk zo mooi glimmend glad uit, echt net alsof er een hars is uitgegoten.
Maar, ik ga proberen wat je voorstelde, en hoop dat het lukt!
m vr gr
Bert
12 jaar
ja gebeurd regelmatig en het lijkt idd op een soort plastic,of ouderwets bakkeliet
[quote=greveling]Het ziet er namelijk zo mooi glimmend glad uit, echt net alsof er een hars is uitgegoten.[/quote]
Bekijk dit maar eens: zo kan het er ook uitzien:
http://www.autoadviezen.nl/Fotos_Vito_Ve...
Beste ABC,
Het was inderdaad een kwestie van een lekkende verstuiver.
Ik heb afgelopen week de aanslag verwijderd, de verstuiver gedemonteerd en gereinigd en daarna door een dieselspecialist de zitting van de verstuiver in de kop laten opfrezen. Nieuwe ring erin, de geteste verstuiver er weer in, en de klus was geklaard.
Hartelijk dank voor het meedenken en de uitleg!!!
m vr gr
Bert
12 jaar
graag gedaan en bedankt voor de terugkoppeling
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar