Renault Kangoo 12: LMM Renault Kangoo 1.2 Kapot?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1200

Beste mensen,

Sinds enige tijd wil de auto 291.000km niet meer zo goed bergop. Af en toe onregelmatig stationair, maar bij nieuw starten weer even goed. Het optrekken gaat wel goed, daar is geen verschil in gebleven. Waar ik normaal bergop (brunssum - Landgraaf) begin met 80 gaat ie terug naar 70. Momenteel zakt ie terug naar 50. Met caravan niet harder dan 80km op de autobaan. Momenteel nog maar 70km. Echter is mij opgevallen door rijden in tunnel, (swalmen) met caravan 100km behaalde, echter bij uitrijden tunnel terugval naar 80km.

Vervangen: Bougies+bels, luchtfilter, olie+filter, benzinefilter, kortom grote beurt dus, zonder resultaat.

Foutmeldingen komen steeds weer terug ook na reset.

DF 857 Lamdasonde 1 Nachkat Lambdasonde heizkreis, offener schaltkreis oder kurzlus
DF 838 Lambasonde 2 Vorkat Lambdasonde heizkreis, offener schaltkreis oder kurzlus

Om deze te vervangen is dure hobby volgens de garagehouder. Lamdasonde vervangen EEN, kost 200 euro.

Nu lees ik hier en daar dat de LMM kapot kan zijn. Of de motor heeft het ver gehad.

Bij Renault moest de auto dan uitgebreid onderzocht worden. Bij andere garage wilde ze G3 installatie afkoppelen om te kijken of probleem dan weg was, dan lag het aan de LPG installatie??????? Op benzine trekt ie ook niet bergop.

Zelf heb ik wel het vermoeden dat na 291.000km het wel eens aan de LMM kan liggen. Ik weet nl niet of deze al is vervangen.

Ik zou u allen zeer erkentenlijk zijn voor uw adviezen. Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes, Paul.

heijmans2000

Geplaatst door heijmans2000 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

2 verwarmingscircuit tegelijk kapot doet mij denken aan een missende voeding - Zekering kapot of een defect relais.

heijmans2000 (0), 13 jaar geleden

Hoi oldford, er loopt wel een kabel met zekering bovenaan in motorkap vóór de vulopeining ruitensproeiervloeistof. Denk dat die voor de trekhaakspanning of van voormalige carkit is? Net ff vervangen. Heeft er nl altijd uitgelegen, ook toen auto goed liep. Zekering verwarmingscircuit zit toch nomaal in de zekeringenkast onder dashbord? Kan deze nl niet vinden. Anders laat ik maandag boschdealer eens doormeten.
Net ecu weer reset.

Bedankt alvast.

Heino4267 (230), 13 jaar geleden

Hoe zit het met de kleppen? heb je nog voldoende compressie op alle cylinders? Is de klepspeling goed?

heijmans2000 (0), 13 jaar geleden

35000km geleden nieuwe koppakking ed. toen waren de kleppen nog goed.

heijmans2000 (0), 13 jaar geleden

De storing zat hem in lambdasonde 2 achter de kat. Kabelbreuk aan begin sonde. Niet meer te repareren, nieuwe erin, org. Bosch, E 105,- en storing is weg.
Bij deze allemaal bedankt voor jullie suggesties en tips. Fijne feestdagen en een voorspeodig 2011. Groetjes, Paul.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.