Wie kent de Renault Espace fase 1 model 1 goed genoeg om te weten waar het ingeslagen chassisnummer te zien is?
Bij de RDW registratie staat:
Plaats chassisnummer
Omschrijving van de plaats waar het chassisnummer (ook wel 'VIN', Voertuig Identificatie Nummer, genoemd) is ingeslagen, gezien vanuit de rijrichting.
Rechts, rechter tegen schutbord onder motorkap
Deze auto is de afgelopen 34 jaar altijd door de keuring gekomen waarbij dat nummer na veel zoeken altijd werd gevonden. Ook bij een herkeuring door de RDW. Ik heb het gezien, de keurmeester heeft het de afgelopen jaren gezien, maar nu kunnen we het niet vinden.
Het staat ook op een vastgenageld plaatje op het chassis, maar dat is niet voldoende. Het moet op het chassis ingeslagen zijn, op een plek die niet verwijderbaar is.
Help! Ik kan het niet vinden. De keurmeester kan het niet vinden. Is er nog iemand die deze auto kent en weet waar het ingeslagen nummer staat?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je weet toch wel,dat je rechts en links vanuit de bestuurdersstoel moet bekijken en niet voor de auto.
Ferry
Ja, weet ik.
5 jaar
Maar wel onder de motorkap, dus vóór de auto links, is vanuit de bestuurders stoel rechts.
5 jaar
Er zit maar 1 rechterkant aan een auto...als je rechtsaf wil slaan ga je ook niet voor de auto staan en ga je linksaf...
en als het alle jaren daarvoor op die plaats stond, staat het er nu ook nog.
Ja, dat is erg slim van je, Hans.
5 jaar
Ja he?
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.
Een chassisnummer dat al 34 jaar op dezelfde plaatst staat, is niet opeens weg...
Misschien is dit een tip voor de keurmeester..?
https://www.hansanders.nl/acties/
Als op dit forum mensen komen die kennis hebben van de plek waar het chassis nummer is te vinden in de Espace fase 1 modl 1, dan neem ik daar graag kennis van.
De RDW omschrijft het als volgt:
Plaats chassisnummer
Rechts, rechter tegen schutbord onder motorkap
Daar heb ik dus gezocht en daar staat het nummer ook, duidelijk te lezen op een vastgenageld plaatje.
Maar het staat ook nog op het chassis zelf ingeslagen en dat weet ik niet te vinden.
5 jaar
Zit het ingeslagen nummer niet voor de voorruit?
5 jaar
Nee, helaas niet bij dit model.
Tussen de voorruit en het motorcompartiment staat bij een later model het chassisnummer, maar bij Renault Espace fase 1 model 1 is dat een verwijderbare strip. Het nummer moet op een niet verwijderbaar deel van het chassis zijn ingeslagen.
5 jaar
Hier? (zie foto's)
Boekje: http://vnx.su/content/avto/renault/espac...
Bron foto's:
https://espacep23.skyrock.com/5.html
https://espacep23.skyrock.com/20.html
Succes
5 jaar
Bedankt voor de moeite, JdeP.
Even was ik heel blij met die foto´s, maar helaas. Ook op die plek staat in mijn Espace geen nummer.
De enige plek waar het chassisnummer staat is op een plaatje dat is vastgenageld aan het chassis.
5 jaar
Je bent niet alleen.......... https://www.problemcar.nl/nl/particulier...!.html
Succes
5 jaar
Boven de rechterveerpoot zit ook bij mijn auto een plaatje genageld, rechts onder de motorkap, met ingeslagen nummer. Makkelijk te vinden en duidelijk te lezen.
Zelf heb ik de auto in 1987 in Nederland gekocht. Of de handelaar destijds de auto heeft geimporteerd weet ik niet. Het was een inruiler, vertelde hij. Vóór aankoop heb ik eerst een ANWB aankoopkeuring laten doen. Alles was in orde. Ook bij alle keuringen die later volgden.
Nu is dat kennelijk ineens niet goed genoeg, of het staat ingeslagen op een plek die niemand kan vinden. Volgens RDW kan er door hun een nummer ingeslagen, maar wat ze beschrijven lijkt nogal een onderneming. Als ik de tarieven lees ben je voor krap 100 euro klaar. Maar per telefoon werden nogal wat meer kosten en belemmeringen verteld.
Is er iemand op het forum die hier zelf ervaring mee heeft?
5 jaar
Bij Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Framenumme... lees ik:
Een frame- of chassisnummer of voertuigidentificatienummer (VIN) is een unieke identificatiecode die alle toegelaten wegvoertuigen moeten hebben. De code kan ingeslagen zijn of op een op het chassis/frame gemonteerd plaatje zitten.
In mijn auto zit dat plaatje op de in het kenteken aangegeven plek, origineel door Matra (de bouwer van de eerste Espace) aangebracht.
Het nummer staat daar heel duidelijk leesbaar en makkelijk te vinden ingeslagen. Volgens de huidige APK keurder is dat niet voldoende en moet het in het frame zelf ingeslagen zijn.
Kent iemand de wettekst waar is te lezen of dat plaatje voldoende is of niet?
5 jaar
De RDW is hier heel helder in.Het nummer moet zijn ingeslagen.De kosten hiervan zijn:
onderzoek 42 euro en inslaan ook 42 euro.Bel de RDW eens .Ik heb zelf eens een Chevy Van ingevoerd.Amerikanen hebben alleen maar een plaatje. Dus moest het nummer worden ingeslagen.
Ferry
5 jaar
Weet iemand de wettekst te vinden waarin staat omschreven waaraan een auto van 1985 moet voldoen voor de APK?
Vandaag vertelde een Renault monteur me:
Een frame- of chassisnummer of voertuigidentificatienummer (VIN) is een unieke identificatiecode die alle toegelaten wegvoertuigen moeten hebben. De code kan ingeslagen zijn of op een op het chassis/frame gemonteerd plaatje zitten. Een oldtimer hoeft niet te voldoen aan de huidige eisen voor nieuwe voertuigen. Wat in het bouwjaar niet verplicht was, hoeft er nu ook niet te zijn. Wel kunnen keuringseisen aangescherpt of gewijzigd worden, maar het hoeft voor de APK niet ineens een hele andere auto te worden dan zoals destijds door de RDW werd toegelaten. In 1985 voldeed het originele plaatje met chassisnummer dat door de fabrikant is bevestigd.
Op de RDW website is dit helaas niet te vinden.
De wettekst staat op de RDW website niet vermeld.
Weet iemand mij te wijzen, waar de wettekst staat?
5 jaar
Zie mijn bericht 17/09/2019, 17:33...
Duidelijker kan ik het niet voor je maken.
Lees eens Wegenverkeerswet art 42a.Die renault monteur heeft waarschijnlijk weinig oldtimers gezien.Ik heb een BMW 3.0 CS uit 1970.Ook daar is een Vin-nummer ingeslagen.Dus het verhaal van de monteur is niet waar.Overigens zou ik de RDW in Lelystad bellen.Daar hebben zij verstand van zaken.Ik heb dat met mijn Van gehad.Eerst naar Amsterdam.Daar stuurde zij mij naar Duitsland een z.g.n U-turn maken.Volslagen onzin.Dus bel Lelystad en geef 82 euro uit.En Hans alsnog Hans Anders toppie.
Ferry
5 jaar
[quote=ferdinand]Lees eens Wegenverkeerswet art 42a.[/quote]
Bedankt, dat zocht ik.
[quote=ferdinand]Die renault monteur heeft waarschijnlijk weinig oldtimers gezien.[/quote]
Dat is inderdaad een garage waar ze vooral nieuwe auto´s verkopen.
[quote=ferdinand]Ik heb een BMW 3.0 CS uit 1970. Ook daar is een Vin-nummer ingeslagen. Dus het verhaal van de monteur is niet waar.[/quote] Jammer, maar ik ben wel blij dat ik iets verneem van iemand die eigen ervaring deelt. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
[quote=ferdinand]Overigens zou ik de RDW in Lelystad bellen. Daar hebben zij verstand van zaken. Ik heb dat met mijn Van gehad. Eerst naar Amsterdam. Daar stuurde zij mij naar Duitsland een z.g.n U-turn maken. Volslagen onzin. Dus bel Lelystad en geef 82 euro uit. [/quote]
Ferry, dat zou ik graag doen. Ik heb het nummer gebeld dat op het internet staat bij de RDW Lelystad. Werd gewoon opgenomen door de centrale van de landelijke RDW. En die wisten me eigenlijk niets anders te vertellen dan dat ze die nummer controle en inslaan niet doen in Lelystad.
Ook een RDW keuring - waarbij dan vanzelf een al dan niet aanwezig zijn van het chassisnummer zou blijken - kunnen ze daar niet volgens de man aan de telefoon. Hij bleef steeds maar doen alsof ik een zelfbouw auto toegelaten wilde hebben. Er was hem niet aan het verstand te brengen dat het om een bestaande auto gaat die ik al decennia heb.
Ik kreeg niemand van Lelystad zelf aan de telefoon. Maar misschien heb jij een nummer dat wel toegang geeft?
.
5 jaar
Rij gewoon even langs een rdw station en je weet het .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar