Onze wagen loopt de hele tijd warm. Begin dit jaar had ik reeds dat probleem en toen lag het volgens de garagehouder (geen merkverdeler - AD-garage) aan de waterpomp. Deze werd vervangen, echter niet volgens de regels daar de garagehouder mijn wagen uitbesteedde aan een collega die niet te vertrouwen is.
De dag dat ik hem ging ophalen liep hij direct terug warm en volgens de garagehouder was de koppakking het aan het begeven. Er werd intussen een kortsluitinkje gemaakt op de ventilator voor permanente koeling. Kort erna begaven mijn drukvat en een koelleiding het. Ik heb die toen besteld bij een dealer en zelf vervangen. Vervolgens hebben we enkele maanden met de wagen gereden zonder noemenswaardige problemen, mits we er op tijd wat water bijdeden. Er zat dus een verlies op en ondanks zoeken konden we niet vinde van waar het kwam.
In december was er dan een volgende slang die het begaf, dewelke ik heb vervangen, en sindsdien niets dan problemen met de koeling. Na een rit van 10 km liep hij reeds warm. Verscheiden garagisten zeggen, als ik hen telefonisch mijn probleem voorleg, dat het de koppakking zou kunnen zijn, maar ik geloof er niet echt in. Tevens ziet geen enkele van hen het zitten om er aan te beginnen daar de kosten volgens hen hoger zijn dan de waarde van onze wagen.
Er staan geen condensdruppels op de peilstok, er is geen "koffie met melk-kleur" in de olie, hij ruikt niet (enkel naar warm water) en ik heb geen overdreven witte rook uit de uitlaat. Wel is het zo dat als ik de motor stationair laat draaien het water in mijn drukvat na een tiental minuten begint te koken en via de vuldop een uitweg zoekt.
Kan er mij iemand helpen met dit probleem. Ikzelf denk dat het de waterpomp zou kunnen zijn daar ik denk dat er een tweedehands werd ingestopt. Mijn wagen is een Renault Espace 2-liter benzine van 1986.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Peter
het is de koppakking waarschijnlijk,lekt tussen twee cilinders in
vandaar het verlies van water.
vervang gelijk de riem met spanrol,dan gaat hij weer jaren mee
gr Jan
Ik was nog vergeten te vermelden dat het lijkt of er geen water circuleert.
18 jaar
Nu heeft iemand die in een garage werkt me Novastop aangeraden. Iemand ervaring?
18 jaar
Als je hem op korte termijn wilt wegdoen dan kan het, helpt nl niet altijd en geeft een hoop rommel als je toch besluit je pakking te vervangen. Moet je weer nova reiniger aanschaffen en dan weer hopen dat je kanaaltjes vrij komen.
Wat jan aandraagt is nog altijd de beste oplossing. of een ander kopen en deze voor onderdelen gebruiken.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar