close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Loopt de motor heet bij Noodloop??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Gisteren stil gestaan langs de snelweg. Auto wou nog maar 80 kn/uur lopen en motor werd erg warm. Bij omhoog rijden (bv oprit) zakte hij terug tot 50 km/uur. Wegenwacht erbij gehaald. Deze zij zonder te kijken al meteen dat het een bekent probleem was. De bobine is stuk en daardoor komt de auto in noodloop. Schijnt de Labda sensor ofzo te regelen. Bij afzetten met hete motor en meteen weer willen starten slaat hij dan bijna af. Na een paar minuten stat hij weer redelijk. Nu mijn vraag. Klopt dit verhaal? Ik vindt het nl zo raar dat de motortemp zo hoog oploopt. Is dit het gevolg van een defecte bobine? Ikzelf heb nl het idee dat er juist iets tegenoversgesteld gebeurt. Dat de motor slecht gaat lopen omdat hij juist te heet wordt. Auto loopt op benzine en is zonder airco.

Geplaatst door

Pinochat42 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vergat er nog even bij te zetten dat er GEEN lampje van het motormanegment ging branden, wat de wegenwacht wel erg raar vondt. Schijnt normaal met deze klacht wel zo te zijn.

Pinochat42 0

18 jaar

Voor alle duidelijkheid. Het probleem is door de wegenwacht NIET opgelost. Heb rustig naar huis moeten rijden met het advies om Renault maar te raadplegen

Pinochat42 0

18 jaar

Eerst laten uitlezen.

Bobines zijn inderdaad een zwak punt van deze auto's.
Noodloop kan dan inderdaad ingeschakeld worden, maar bij een kapotte bbobine moet een of meer cylinders niet meer (goed) werken.

Ben je er na de uitlezing van de fouten van de computer nog niet veel wijzer, dan is een controle van de katalisator ook raadzaam.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Is dat geheel te rijmen met de hoge motor temperatuur?

Pinochat42 0

18 jaar

Hoge motor temperatuur wordt meestal veroorzaakt door het niet of nietgoed werken van een deel van het koelsysteem, of doordat de motor teveel warmte genereert door een fout.

Verstopte katalisatoren smoren de motor, waardoor deze ook heter wordt.
Had je voor de tijd geen problemen met het koelsysteem?

Maar voor we maar wat verder gaan raden eerst de ECU uitlezen.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Ik merkte vorige zomer wel dat bij extreem hoge temperaturen de temp ook ietsjes hoger werdt, maar dit mocht niet echt naam hebben. Temp. problemen zoals deze zijn nieuw voor mij ja. Maar in iedersgeval bedankt voor je reactie. Ik ga morgen eerst ff naar de Renault om hem uit te laten lezen.

Groetjes Frank

Pinochat42 0

18 jaar

Auto is vanmorgen uitgelezen bij de Renault dealer. Is niets geks uitgekomen. Auto loopt nog maar 80 km/uur, Tegen een oprit op nog maar net 50km/uur en motor wordt warmer dan voorheel. Auto staat nog bij de dealer voor verder onderzoek. Wordt vervolgt

Pinochat42 0

18 jaar

Net bij de dealer geweest voor de stand van zaken. Hij vertelde mij dat de kathalisator verstopt zit. Hij liet dit ook zien dmv van een slang water door de gedemonteerde kathalisator te laten lopen. Dit liep er veel trager uit dan dat het erin ging. Dit wijst op een verstopping zegt hij. Nu maar hopen dat dit probleem verantwoordelijk is voor het weinige vermogen en voor de veel hogere motortemperatuur. Morgen wordt de kathalisator vervangen.

Pinochat42 0

18 jaar

Katalysator verstopt kan zeker oorzaak zijn van je probleem dat je hebt. Succes en we horen het wel.

pieterp9094 0
badge

18 jaar

Kathalisator is vervangen en het probleem is daarmee opgelost. Allemaal bedankt voor het mee denken

Pinochat42 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.