close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: LPG, ingeslagen uilaatklepzittingen/kleppen

Bouwjaar: 1997

Hallo allemaal,
Wat mij verbaasd is dat er van die mooie LPG reclames zijn, maar dat hieraan toch wel grote bezwaren kleven.
Bij mijn Scenic 2.0 aut F3R blok, 140.000km , moeten de kleppen om de 15.000km gecontroleerd/gesteld worden. Renault is vanaf nieuw met zulke dunne uitlaatklepstelplaatjes begonnen, zodat nu het dunste klepstelplaatje gemonteerd is. Kortom volgende stap cilinderkop revisie, duur en in mijn ogen nog niet nodig, de compressie en prestaties zijn (nog) prima!
De auto start op benzine, zou een loodvervangende toevoeging aan de benzine een oplossing kunnen zijn?
Groeten Kees (Thundercat)

Geplaatst door

thundercat11424 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lood smeert de klepstelen en zorgt dat de motor minder gauw pingelt , heeft niets te maken met klepzitting slijtage.
Zitten waarschijnlijk te zachte klepzittingen in , de verbrandings temperatuur is met LPG duidelijk hoger dan met benzine.

PBleeker 0

20 jaar

volgens mij levert volvo dunnere plaatjes dan renault dus zou je nog even vooruit kunnen.

abc 0
badge

20 jaar

Bedankt voor de reakties, ik ga eens kijken voor dunnere klepstelplaatjes bij volvo!

In welke Volvo ligt dan een F3R motor? Misschien Kees is het ook raadzaam om je gassysteem te laten controleren. Bij een te arm mengsel namelijk stijgt de verbrandingseindtemperatuur enorm waardoor de kleppen nog dieper inslaan in de zittingen.

440 1.8

abc 0
badge

20 jaar

Hoe uit zich een te arm mengsel bij een LPG G3 auto? Stijgende koelwater temperatuur o.i.d?

MHB 0

20 jaar

Hogere klepstel frequentie dan gebruikelijk. Ik zou de leerwaardes van het gassysteem laten controleren.

Dus een B18U is gelijk aan een F3R?

Let op: de Renault F3R is een 2,0 liter 8-kleps blok. De F3P is een 1,8 liter 8-kleps blok. In de Volvo ligt kennelijk een F3P blok.

MHB 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.