auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Lucht in brandstof leiding

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: M9r

Zit met een probleem. Paar weken geleden kwam ik erachter dat mijn brandstofleiding lek was. Dit doordat een leiding van de airco heeft zitten schuren tegen de diesel leiding. Lekkage zat na de balg en voor het filter.

De leiding is vervangen voor een nieuwe vanaf onderzijde van de auto van de auto bij de aansluiting tot en met de balg waar hij aansluit op het filter.

Maar nu trekt hij ergens valse lucht zie onderstaand filmpje. Zijn hiervoor oorzaken bekend? Zodat ik daarop kan controleren?

Ik heb de leiding na montage helemaal gecontroleerd en hij is nergens geknikt en komt nieuw bij de dealer vandaan. Zou hij bij de aansluiting onder de auto lucht kunnen trekken?

https://youtu.be/ZcUgFPyhayk

Geplaatst door

Safrane10698 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aanvulling. Als ik tijdens stationairloop in de balg blijf knijpen stoppen de luchtbellen stop ik met pompen komen er na enkele seconden weer bubbels. En de balg komt ook heel snel weer naar originele vorm. Wat er volgens mij op duidt dat er genoeg aanvoer van de tank naar de balg is.

Als de auto een nacht heeft stilgestaan slaat de motor dan goed aan?
Hoef je niet langer door te starten alvorens hij aanslaat.?
En hij loopt verder goed zal er weinig aan de zijn.
Als er lucht in het systeem komt stilstaand dan zou je snel merken dat je langer door moet starten om aan te slaan.

@tim 0

7 jaar

Tim klopt wat je zegt. Toen de slang echt lek was moest ik doorstarten na uurtje stilstand toen liep de diesel odd terug. Nu is dat niet aan de orde. Maar de motor loopt wel onregelmatig en heeft soms meer vermogen dan de andere keer. Ook voel je de motor pulseren soms bij gelijkmatige snelheid. Ook verbruik is erg hoog en onregelmatig. Zal voor de zekerheid van de week eens de brandstof druk meten onder het rijden. Ook weet ik zeker dat de lucht de hogedrukpomp bereikt omdat er een hoog gierend geluid te horen is. Weet uit ervaring dat dit lucht in de pom p is.

Je zou ook het brandstof systeem af kunnen persen. Zodat je ook het aanzuig gedeelte onder druk kan zetten. Weet niet of je gemakkelijk bij de leidingen op de tank kan. In de vracht wagens pluggen we de retour bij de aansluiting op tank af en pompen dan met een pompje (aanzuig in de tank) druk in de aanvoer dan komt er wel iets naar boven een lekke afdichting etc. Ik heb weleens gehad dat de retourleiding in de tank net zo lang was als de aanzuig. De retour geeft belletjes en de aanzuig neemt die op. stuk van de retour afgehaald en probleem opgelost.

succes

@tim 0

7 jaar

Ja daar kan ik binnenkort wel ff naar kijken. Op zich moet je daar redelijk bij kunnen want er zit een luikje onder de bank naar de tank.

Brandstoffilter al vervangen?

teunissen 0

7 jaar

Nou de auto is kortgeleden weggeweest voor onderhoud bij de dealer dus zou deze vervangen moeten zijn als dat nodig is. Zit hij bij deze auto in de tank of is deze gecombineerd met de vochtafscheider achter het spatbord?

Ik kwam er namelijk achter dat de dop onderop de vochtafscheider nog 2 slagen open stond. Deze heb ik dicht gedraaid. Nu is het onregelmatig lopen van de motor wel minder maar nog steeds lucht in de leiding.

Nu ik dit zit te typen bedenk ik mezelf dat ik op de draaidop van de vochtafscheider geen rubberenringetje of iets dergelijks heb gezien. Weet iemand uit zijn hoofd of die in het metalen vaatje moet zitten of dat deze in het metalen potje hoort te zitten.

De draaidop draaide ook erg zwaar. Niet zoals je zou verwachten.

ik zou dan toch maar eens de rekening na kijken of dat dit filter vernieuwd is.
Ik heb dit regelmatig mee gemaakt, de diesel van deze tijd is niet meer de zelfde als jaren geleden.
Kijk maar eens naar de kleur , voorheen was deze wit en nu heeft de dieselolie een gele kleur.
in het verleden heb ik ook nog nooit een verstopt filter meegemaakt.

teunissen 0

7 jaar

Gezien het uiterlijk van het filter ga ik ervan uit dat het niet tijdig vervangen is. En voor die 30 euro ga ik er niet op gokken. Zal hem komende week vervangen en resultaat laten weten.

Oorzaak gevonden. De rubberafdichting van het aftapkraantje voor het water onderaan het filter was uitgedroogd. Filter vervangen (20 euro) en probleem opgelost.

fijn dat het opgelost is , er is geen ene garage die een brandstoffilter vernieuwd, ik heb mij in het verleden ook rot gezocht betreffende lucht in het systeem, maar zo zie je maar weer, hoe simpel het kan zijn.

teunissen 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.