auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault TRAFIC T29 L2/H1 2.0 DCI 84KW E4: Lucht in Brandstof leiding na paar dagen stilstaan

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 84

Beste allemaal.


Sinds een week of 2 het volgende.

Als de trafic een paar dagen niet is gebruikt , dan valt deze 10 seconde na het starten uit.

Hij springt dan niet meer aan.

Na inspectie onder de kap , viel mij op dat de doorzichtige brandstof slang vanaf het dieselfilter naar de dieselpomp vol lucht zat in plaats van diesel.

Met het handpompje naast het dieselfilter heb ik weer diesel in de lege leiding gepomp , de bus start vervolgens en valt niet uit .
200km gereden zonder problemen.

De dagen erna ook geen problemen gehad.

Maar als de bus weer een paar dagen niet is gebruikt , is het probleem weer terug.

Het lijkt mij niet de dieselpomp , omdat de bus probleemloos rijd .

Het lijkt erop dat er op een of andere manier lucht in de leiding komt, waardoor er dan geen diesel meer in de pomp komt.


Iemand een idee, waar ik het moet zoeken ??

gr,
Marc

Geplaatst door

Marc H. (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zit ergens een lekkage , controleer de retourleidingen / slangetjes eens.

Probeer het brandstoffilter eens te vervangen.

teunissen 0

8 jaar

Lijkt mij dat er lucht komt tussen de aansluiting op het brandstof filter en toevoer pomp. Met het handpompje flink doorpompen en kijken
of je bij alle aansluitingen iets van lekkage kan ontdekken. Of voor de zekerheid alle ringen tussen de aansluitingen vernieuwen.
Is maar een kleine lekkage waardoor hij druk verliest.
Succes

@tim 0

8 jaar

Als het brandstof filter verstopt is krijg je het bovenstaande effect

teunissen 0

8 jaar

Dat ben ik met je eens maar vind het vreemd dat met een verstopt filter 200 km kan rijden zonder
problemen. En het probleem na twee dagen zich weer voordoet.

Groetjes

@tim 0

8 jaar

ik lees helemaal geen reactie van marc, heb je hem nu vernieuwd het brandstoffilter?
Ik heb namelijk het zelfde gehad met een Renault diesel , vandaar en inderdaad ik kan dit ook niet helemaal theoretische verklaren.

teunissen 0

8 jaar

Ben benieuwd naar het bericht van Marc.
Wij deden vroeger in de vrachtwagens in deze gevallen een los opvoerpompje zuig in de tank en pers op de eigenlijke aanzuig en dan de retour leiding van het systeem afpluggen.
Zodat het zuiggedeelte ook onder druk kwam. Maar dan had je lijnpompen heb niet zoveel met roterende pompen gewerkt.

@tim 0

8 jaar

en heeft het geholpen?

teunissen 0

8 jaar

Hallo Allemaal,

Sorry voor mijn late reactie....

Ik had niet in de gaten dat er al gereageerd was op mijn vraag ( geen e-mail gezien en door vakantie vergeten in te loggen om te kijken)

Bedankt voor alle tips.... ik ga er zeker mee aan de slag.

Ik zal als eerst een het filter vervangen.. had via google ergens gelezen dat aftermarket filters wil eens slecht afdichten waardoor er lucht kan worden aangezogen...

Als ik met het opvoer pompje druk opbouw , zie ik nergens een diesel lek..... maar goed , het zal ook wel erg klein zijn.

Ik ga ermee aan de slag , en zal mijn bevindingen hier delen.


Nogmaals bedankt voor alle reacties :-)

mvg,

Marc

Marc H. 0

8 jaar

Marc succes

@tim 0

8 jaar

Ik heb dit gehad met een Peugeot 206.Het was het terugslagklepje in het handpompje.Daardoor stroomde de diesel terug.
Ferry

ferdinand 60

8 jaar

Heb een originele dieselfilter gehaald..

Wie weet is het de oplossing.

@Ferry, bedankt voor de tip mbt het handpompje

Marc H. 0

8 jaar

Beste allemaal,

Dieselfilter afgelopen week vervangen, tot nu toe geen problemen meer gehad.

Even afwachten of het weg blijft.

Marc H. 0

8 jaar

bedankt voor je reactie, ik heb dit zelf ook meegemaakt vandaar mijn reactie.
de diesel van tegenwoordig is niet meer zo schoon als vroeger, de kleur is ook niet wit maar geel.
zal wel komen van de plantaardige rommel die ze er bij moeten mengen.

teunissen 0

8 jaar

Beste allemaal,

Tot nu toe geen problemen meer gehad.

Het schijnt zo te zijn , dat bij een niet origineel brandstoffilter het afdichtingsrubber iets kan afwijken qua formaat.

Hierdoor kan er lucht in de leiding komen.

Nu het originele filter is geplaats is de bus weer storingsvrij en valt niet meer uit na het starten.

Probleem is opgelost.

Bedankt voor alle tips

Marc H. 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.