Renault Espace: luchtfilterhuis demonteren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: f4r

Beste autoliefhebbers,

Afgelopen weekend een backfire gehad waardoor de auto niet meer stationair liep op lpg. Heb wat foto's gemaakt en zoals je op de toegevoegde foto kunt zien is het het filterhuis nu een cabrio, de hele achterkap ligt eraf.

[url=http://imageshack.us][img]http://img217.imageshack.us/img217/3858/...[/img][/url]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.p...]Caplio R5[/url] at 2007-08-21

Wil deze nu demonteren en het lijkt me dat het inlaatspruitstuk hiervoor ook verwijderd moet worden.
Heb nu 7 bouten (5 voor en 2 achter) van het spruitstuk los, echter het lukt me niet om het spruitstuk te verwijderen. Het lijkt erop dat er achter nog meer bouten zitten die je niet direct kunt zien.

Heeft iemand hier ervaring mee. Alle hulp is welkom, alvast bedankt.

groet,
Martin

mkroon

Geplaatst door mkroon (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

abc (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je het gasklephuis los gemaakt anders kan hij er niet af

mkroon (0), 16 jaar geleden

Nee die heb ik niet los gemaakt, sterker nog, heb wel een idee waar die zit maar heb geen idee hoe je die los krijgt. Heb je er misschien een plaatje van?

abc (0) PRO, 16 jaar geleden

je lf hui zit op het gasklep huis geschoven deze moet je naar achter schuiven na demon tage van 2 lange torx bouten,daarna kun je aan de achterzijde 2 m8 bouten loshalen om het gasklephuis te demonteren

mkroon (0), 16 jaar geleden

Zitten de boutjes van het gasklephuis bij de achterste twee van het spruitstuk. Voel daar nl wel wat zitten maar heb ze nog niet los gekregen want heb geen idee wat voor een boutjes dat zijn. Het leek me een zeskant maat 7 of 8, maar het is me nog niet gelukt!

mkroon (0), 16 jaar geleden

Zijn die twee lange torxs bouten hetzelfde als die voorop de spruitstuk zitten? Die heb ik nl al los!

AS1 (105), 16 jaar geleden

controleer die bougies eens. Die backfire heeft een oorzaak...

mkroon (0), 16 jaar geleden

Bedankt AS1, deze zijn waarschijnlijk de oorzaakvan de backfire, er zitten nl van die ster bougies in, zal er de gewone in zetten.

mkroon (0), 16 jaar geleden

Luchtfilterhuis is weer gelijmd. Heeft echter iemand nog tips om het luchtfilterhuis weer in te bouwen?

mkroon (0), 16 jaar geleden

[quote=mkroon]Luchtfilterhuis is weer gelijmd. Heeft echter iemand nog tips om het luchtfilterhuis weer in te bouwen?[/quote]
Weet iemand misschien hoe je het luchtfilterhuis weer kunt inbouwen zonder de remdrukcilinder en remvloeistofreservoir los te halen! Is dat ding misschien in te korten, het is wel een groot en lomp ding en ik zie niet in wat het nut is van het onderste gedeelte, zie het gele gedeelte in de foto hieronder. Als dit eraf zou zijn is wellicht eenvoudiger te monteren, zie . Ik hoop trouwens dat die ontwerper bij Renault, die dit bedacht heeft, een andere baan heeft.

[url=http://imageshack.us][img]http://img180.imageshack.us/img180/8081/...[/img][/url]

abc (0) PRO, 16 jaar geleden

die extra ruimte zit er niet voor niks hierdoor krijgt de lucht een bepaalde werveling die beter is voor de ademhaling.normaal gesproken kan hij er net tussendoor zonder al te veel los tehalen.het remreservoir kan zeker blijven zitten

mkroon (0), 16 jaar geleden

Frank,

Weet je dat zeker van die wervelingen, volgens mij moet je die juist niet hebben? De lucht die wordt aangezogen kiest toch de weg van de minste weerstand, en dat is direct naar de gasklep.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de lucht in dit gedeelte wordt snel wordt opgewarmd door het uitlaatspruitstuk en dat dit wellicht kan helpen bij een koude start.

Moet in ieder geval wel de gasverdamper weghalen om hem in te kunnen bouwen, anders lukt het echt niet.

mkroon (0), 16 jaar geleden

Nou mensen, vorige week donderdag toch het luchtfilterhuis er weer ingekregen (zonder deze te verbouwen). Met de nieuwe bougies en luchtfilter loopt ie weer als vanouds.

Eerst liep wel erg hoog stationair, het gas bleef hangen. Bleek dat ik het rubber, wat aan het einde van de buitenkabel (van de gaskabel) zit, niet goed in de houder/doorvoer op het inlaatspruitstuk had geduwd. Even aandrukken en zie daar, als vanouds.

Kosten: geleend tubetje sikaflex botenkit om het luchtfilterhuis te lijmen = biertje + de onderdelen voor een grote beurt (was ie toch al bijna aan toe).

Een ieder bedankt voor de reacties.

gr,
Martin

mkroon (0), 16 jaar geleden

Voor de ge-intersseerden, als je backfire in de toekomst wil voorkomen, kijk eens op http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/bac... misschien heb je hier iets aan!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.