Wanneer ik in de morgen start gaat de vering de hoogte in en begint de compressor te lopen. Na diverse garages gevraagd te hebben waaronder Renault dealers kon niemand mij helpen en vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Advies was om de balgen te vervangen daar die lek kunnen zijn. Dit is gedaan. Probleem nog niet verholpen. Ik ben zelf onder de wagen gekropen en met lekspray heb ik twee lekkende luchtaansluitingen gevonden. Een bij de voorraadtank en een bij een klep. Die bij de voorraadtank eruit gedraaid en met seal weer gemonteerd. Dicht! De nippel bij de luchtventiel was verroest en bleef lekken ondanks seal.
Weet iemand hoe ik de slangaansluiting uit de ventielblok krijg om deze te vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem gevonden en opgelost. De nippel was gemakkelijk uit het ventielblok te verwijderen. Er waren twee o-ringen die sterk vervuild waren. Ik heb alle nippels eruit gehaald en de openingen, 0-ringen en mesringen gezuiverd. Daarna alles gemonteerd en afgeperst met een fietsenpomp op 4 bar. Dicht.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar