👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hier een vraag van een timmerman,
Heb nu al geruime tijd problemen met mijn Renault Trafic Dieselbus uit 2017.
Er is al een nieuwe gasklep in gezet en een nieuwe EGR klep en ook is de roetfilter vervangen en er staat pas 100.000 km op de teller.
De roetfilter zit er pas een half jaar onder maar zat bij de laatste keuring al weer aardig vol.
Ook heeft de bus een ad Blue systeem.
Ik en de monteur zijn een beetje door de ideeën heen en nu hoop ik dat er nog iemand met DE oplossing van dienst wil zijn.
Alvast bedankt
Bij mijn werkbus ook een Trafic was de inspuitcomputer defect.
Moet even terug kijken welke foutcodes dit waren.
Geeft de bus in het display de juiste buitentemperatuur aan? Als dat niet zo is, wordt de voorwaarde voor regeneren nooit bereikt en start regenereren niet waardoor telkens je roetfilter volloopt.
Dit komt vaak voor bij Transits: filter zit elke keer vol. Oplossing bij Transits: Rechter buitenspiegel vernieuwen.
En vervolgens regenereert de bus weer als een dolle.
Oorzaak: de buitentemperatuurmeter zit in de rechter buitenspiegel. Na kapotrijden van die spiegel (dat is zo gebeurd) wordt een andere spiegel gemonteerd zonder correct aangesloten bedrading voor de temperatuursensor. Gevolg: Bus regenereert nooit meer omdat de aangegeven temperatuur (-40 C) niet meer binnen de regeneratiemarges valt.
4 weken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
Wat komt er als foutcode tevoorschijn als hij met dealer apparatuur uitgelezen wordt.
1 maand