gisteren de slang van de koeling van de motor kapot gesprongen.
De ANWB gebeld en deze had het probleem snel provisorisch opgelost en ik kon mijn weg weer naar huis vervolgen.
Vandaag de auto gestart en ik kon gewoon rijden, echter toen ik weer de auto starte voor naar huis te gaan leek het of hij maar op 2 cilinders liep de motor schudde heel erg en ik was blij dat ik weer thuis was.
de motorklep open en toen zag ik dat er nog koelvloeistof op de bougiekappen zat.
het zaakje gedemonteerd, alles schoon en drooggeblazen met perslucht en de bougiekappen van binnen ingespoten met contactcleaner.
Het zaakje weer gemonteerd en de motor weer gestart.
Deze liep wel weer beter als voorheen maar ik heb nog het idee dat hij maar op 3 cilinders loopt, de motor schud ook nog als je hem stationair laat lopen.
Heb ik wat fout gedaan met bijvoorbeeld de aansluitvolgorde van de bougiekabels op de bobine of is er nog wat anders aan de hand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eerst de volgorde van de kabels...
De aansluitvolgorde van de kabels op de bobine is 1 2
4 3
13 jaar
Toch maar iemand erbij gehaald die wat meer verstand van auto's heeft.
En wat blijkt, de disbobine is kapot.
Door simpel kabel voor kabel van de bobine te trekken kom je erachter welke wel vonk en welke niet.
Boogiekabels natuurlijk eerst doorgemeten en boogies gekontroleerd.
De volgorde van aansluiting staat op de disbobine langs de bevestigingsbouten.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar