close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Twingo: motor problemen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo mede probleem hebbers,

Ik heb een twingo uit 2002 ( 220000 KM ) en heb deze een beurt gegeven: Nieuwe olie, Olie Filter, distributie riem, lucht filter, bougies en een nieuwe stuur kogel, voor de beurt geen rare geluiden en of mankementen.


nu het probleem:Vijf weken na de beurt; na 8 km ( warm rijden ) kort stilgestaan ( 5 min ) met stationair draaiende motor, daarna opgetorkken en van het een op het andere moment een constante ratel in het blok ( kleppen? ).

-auto naar huis gesleept en optisch bekeken niks kunnen constateren
-de dag er na koud gestart en het probleem was weg..... tot hij warm werd
-de dag er na starten maar totaal niet aan willen slaan..\

wat kan dit zijn?

distributie riem perongeluk verkeerd er op gezet?
olie kanaal verstopt?
geen olie boven in de kop gehad en nu de kleppen vast zitten?

wat is wijsheid. waar begin ik met zoeken?

Met Vriendelijke Groeten,

Bram

Geplaatst door

Bastiaan89 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vanachter de pc is alles te repareren cq te constateren ?
Genoeg olie erin ?
Begin bij het begin , en dat lijkt mij , kijk of de distributie nog op tijd staat en alles op zijn plek zit .
Oliedruk meten , compressie meten
Je moet er helaas , het 1 en ander voor los halen , als je het vermoeden hebt dat het uit de kop komt , kleppendeksel eraf.

kaleido 1 6565
badge vip badge

11 jaar

we zijn twee weken verder..
tijdens de beurt is er in plaats van minerale olie, synthetische olie op het blok gekomen.
synthetische olie heeft de eigenschap het blok goed te onderhouden en "schoon" te houden
hierdoor is het olie filter vol met bagger komen te zitten doordat vuil en slijtage deeltjes loskomen en hebben de hydraulische klepstoters geen olie gehad.
omdat deze geen olie hebben gekregen beginnen de kleppen te rammelen. dit veroorzaakt het geluid!

het olie lampje gaat uit na het starten dus dan heb ik olie druk!

omdat de motor bij de garage goed liep toen hij koud was bevestigde dit dat de distributie riem op tijd staat!
deze heb ik voor de zekerheid gecheckt en bleek ook goed te staan!
nu om de synthetische olie uit men blok te krijgen ben ik aan het spoelen,

na elke 500km olie en filter vervangen totdat er geen grote hoeveelheden bagger meer achterblijven in het filter

en dan hoop ik op een goed einde van dit probleem

ik hou u op de hoogte!

Bastiaan89 0

11 jaar

Lijkt mij niet de oorzaak, tenzij de motor op heel oude en verkeerde olie gereden heeft en dan nog. Welke olie was er altijd op gedaan, merk en type?
In minerale olie zitten ook reinigende additieven.

Hendrik4290 0
badge

11 jaar

de auto heeft op minerale olie gelopen
ik heb geen flauw idee welk merk en type omdat ik de auto nu zelf onderhoud en voorheen was de garage de gene die het onderhoud deed!

het olie filter was zo verschrikkelijk smerig dat er boven in de kop amper tot geen olie te bekkennen was

en dat geeft dan het rammelende geluid...

Bastiaan89 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.