Hoi.
Heb hier een Espace voor de deur die niet meer wil aanslaan. Ik vermoed krukaspositiesensor! Komt die vaker voor bij deze types en heeft iemand een idee waar hij zit? op de bak of aan de kan van de motor, Ik wil hem buiten repareren dus zou fijn zijn als ik de positie ongeveer weet.
Bedankt
Rudy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin basic. Dat hoef ik niet te vertellen toch?
Geef even aan wat je al hebt gecontroleerd/gemeten/getest
startblokkering blijft niet actief?
[quote=Renaultmonteurtje]startblokkering blijft niet actief?[/quote]
Het leek er wel op.. Vandaag alles proberen door te meten. En plots loopt hij weer, dus kan nu niks doen!
krukassensor vervangen zit er bij zo een ding ook niet in, wat een drama om daar bij te komen. Volgens mij zijn er weinig monteurs die aan zo een krat willen werken:p
werk er met plezier aan, heb je zeker wat te doen :)
[quote=Renaultmonteurtje]werk er met plezier aan, heb je zeker wat te doen :)[/quote]
Kan ik hem niet bij jou brengen:)
[quote=Toyota11662][quote=Renaultmonteurtje]werk er met plezier aan, heb je zeker wat te doen :)[/quote]
Kan ik hem niet bij jou brengen:)[/quote]
dan heb jij geen werk meer, aan die Toyota's gaat niks kapot.
Ben sinds een half jaar voor mijzelf begonnen.. En heb veel van die Renault ellende:)
Voor je zelf, kijk dat is ballen tonen in deze tijd.
laat in elk geval de espace even bij de dealer uitlezen, staat er een storing in omtrend de BDP sensor deze vervangen + de stekker!
Had de Renault al gebeld.. maar ze zeiden dat het geen nut had om hem uit te lezen. Kan naar mijn mening nooit kwaad, zal toch maandag wel even langsrijden. Heb professioneel uitlees apparatuur besteld helaas is dat nog niet binnen. Zie het ook niet echt zitten om die krukas sensor te vervangen volgens mij ben ik dan een dag bezig;-)
Weet trouwens niet of je daar ballen voor moet hebben. Veel mensen zijn opzoek naar een goede en goedkope garage. Goedkoop ben ik in ieder geval;-)
haha,
uitlezen is zeker aan te bevelen vaak staat er wel 1 in van de BDP sensor als er start problemen zijn.
de hall gever van de nokkenaspositie sensor is ook een gewillige storings veroorzaker, weet niet zeker als de 3.0 deze ook heeft, staat hier een storing over in, dan deze vervangen en PCM updaten
welk merk tester heb je besteld als ik vragen mag
Kan je wel obd uitlezen?, dan zou je het starttoerental kunnen beoordelen wellicht.
Heb je 5V? Brand het mms lampje of blijft dat ook weg als de auto niet aanslaat?
Remmenreiniger inspuiten? weet je of de pomp(of -relais) wellicht niet wil.
Knipperlampje blokkering uit?
Dat wil ik aangeven als basic meten, gewoon zonder tester.
Ik heb de tester van Wurth gekocht. De IQ320.
Zag er netjes uit en volgens zeggen ook een goed ding.
[quote=marcel7031]Kan je wel obd uitlezen?, dan zou je het starttoerental kunnen beoordelen wellicht.
Heb je 5V? Brand het mms lampje of blijft dat ook weg als de auto niet aanslaat?
Remmenreiniger inspuiten? weet je of de pomp(of -relais) wellicht niet wil.
Knipperlampje blokkering uit?
Dat wil ik aangeven als basic meten, gewoon zonder tester.[/quote]
Met de tester die ik nu heb kan ik hem niet uitlezen, is ook niet echt professioneel(ff afwachten tot mijn nieuwe tester er is) weet niet hoe dat komt, heb dat alleen bij sommige Renault modellen.
Had inderdaad 5v en knipperlampje was gewoon uit. Heb aantal metingen verricht en plots deed hij het weer. Helaas niks afwijkend kunnen constateren.
Dan lijkt het erop dat je het hoofdrelais en startblokkering kan uitsluiten als storing toch?
Bij een weigerende Renault (of andere auto maar wel vele Renaults) wil ik nog wel eens met een krachtige accu erbij of aanslepen een slechte bdp sensor er als meest waarschijnlijke storing eruit haal.
Vanwege een hoger starttoerental waarbij het mms het slechte bdp signaal ineens wél nét even toereikend vind. Tja, als wegenwachter doe je het zo wel eens.........
Zo ook met remmenreiniger, dan hoef je nl geen bougiekabel loshalen om te kijken of de ontsteking werkt, alles wat je loshaalt kan onder je vingers stuk gaan.
Zelfs luisteren of een injector tikt met starten met een stethoscoop of lange schroevendraaier , dan héb je immers een bdp signaal én een werkend mms.
En meestal ook een correct werkende startblokkering.
Lus voor de lol eens je brandstofrelais eens door.
Klemmende benzinepompen krijg ik vaak weer (tijdelijk) aan de praat met een ferme tik op de onderkant van de benzinetank met een rubber hamer.
Mocht de auto toch plots werken doordat de benzinepomp ineens zomaar gaat draaien dan kan je het opgenomen amperage meten, zo kan je vaak een moeilijk draaiende pomp meten.
Vraag maar aan Maarten......en overige.
succes! we horen graag
en aan dit verhaal zou ik graag nog toe willen voegen dat als de auto het na je meting weer doet het hoogst waarschijnlijk in een slechte stekker verbinding zat. dit komt bij renault op de bdp sensors nogal eens voor. dus als je die los hebt hebt gehad om te meten heb je een grote kans dat dat em is.
[quote=marcel7031]Dan lijkt het erop dat je het hoofdrelais en startblokkering kan uitsluiten als storing toch?
Bij een weigerende Renault (of andere auto maar wel vele Renaults) wil ik nog wel eens met een krachtige accu erbij of aanslepen een slechte bdp sensor er als meest waarschijnlijke storing eruit haal.
Vanwege een hoger starttoerental waarbij het mms het slechte bdp signaal ineens wél nét even toereikend vind. Tja, als wegenwachter doe je het zo wel eens.........
Zo ook met remmenreiniger, dan hoef je nl geen bougiekabel loshalen om te kijken of de ontsteking werkt, alles wat je loshaalt kan onder je vingers stuk gaan.
Zelfs luisteren of een injector tikt met starten met een stethoscoop of lange schroevendraaier , dan héb je immers een bdp signaal én een werkend mms.
En meestal ook een correct werkende startblokkering.
Lus voor de lol eens je brandstofrelais eens door.
Klemmende benzinepompen krijg ik vaak weer (tijdelijk) aan de praat met een ferme tik op de onderkant van de benzinetank met een rubber hamer.
Mocht de auto toch plots werken doordat de benzinepomp ineens zomaar gaat draaien dan kan je het opgenomen amperage meten, zo kan je vaak een moeilijk draaiende pomp meten.
Vraag maar aan Maarten......en overige.
succes! we horen graag[/quote]
Kijk,das een cursus snel diagnose stellen! klasse!
dank je, wil je het nummer van mijn TM weten?
''we zullen het meenemen in het volgende pjp gesprek!''
[quote=marcel7031]Dan lijkt het erop dat je het hoofdrelais en startblokkering kan uitsluiten als storing toch?
Bij een weigerende Renault (of andere auto maar wel vele Renaults) wil ik nog wel eens met een krachtige accu erbij of aanslepen een slechte bdp sensor er als meest waarschijnlijke storing eruit haal.
Vanwege een hoger starttoerental waarbij het mms het slechte bdp signaal ineens wél nét even toereikend vind. Tja, als wegenwachter doe je het zo wel eens.........
Zo ook met remmenreiniger, dan hoef je nl geen bougiekabel loshalen om te kijken of de ontsteking werkt, alles wat je loshaalt kan onder je vingers stuk gaan.
Zelfs luisteren of een injector tikt met starten met een stethoscoop of lange schroevendraaier , dan héb je immers een bdp signaal én een werkend mms.
En meestal ook een correct werkende startblokkering.
Lus voor de lol eens je brandstofrelais eens door.
Klemmende benzinepompen krijg ik vaak weer (tijdelijk) aan de praat met een ferme tik op de onderkant van de benzinetank met een rubber hamer.
Mocht de auto toch plots werken doordat de benzinepomp ineens zomaar gaat draaien dan kan je het opgenomen amperage meten, zo kan je vaak een moeilijk draaiende pomp meten.
Vraag maar aan Maarten......en overige.
succes! we horen graag[/quote]
dank voor deze tips N tricks, wordt geprint, en geplastificeert, en gaat den kar in :)
das mooi dat je zo van elkaar kunt leren! Voor ons (ww) is snel diagnose stellen -met vaak ZONDER uitleesmogelijkheden- dagelijks werk. Je moet anders gaan denken, heb je vonk/injectorsignaal,heb je 99% v/d gevallen ook toerentalsignaal. marcel kent vast nog wel meer van die truckjes... ;)
[quote=maarten4874]das mooi dat je zo van elkaar kunt leren! Voor ons (ww) is snel diagnose stellen -met vaak ZONDER uitleesmogelijkheden- dagelijks werk. Je moet anders gaan denken, heb je vonk/injectorsignaal,heb je 99% v/d gevallen ook toerentalsignaal. marcel kent vast nog wel meer van die truckjes... ;)[/quote]
daarom hebben de meeste monteurs ook respect voor jullie, wat jullie rijdend krijgen
Probleem is niet meer voorgekomen nadat hij het weer deed. Klant is inmiddels in het buitenland zonder problemen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar