Hallo,
Auto maakt ongeveer 6000 km per maand.
Kan 600km perfect rijden zonder enig probleem, dan zonder aanwijzing begint hij bij optrekken te stotteren (bij 30km / uur) gas loslaten, en weer zachtjes, met de nadruk op zachtjes doortrekken gaat meestal goed, schokt dan weer wat bij de 90, dan bij 120.
Dit schokken kan of na enkele minuten afegelopen zijn, maar kan ook zonder probleem 2 a 3 dagen duren......
Renault CLIP: Als hij alleem maar schokt, geen enkele foutmelding, niet in denso injectorcomputer wat fout is...
Soms na een dagje schokken besluit hij " Injectiesysteem controleren" aan te zetten, waarna het vermogen gereduceerd word.
Renault CLIP zegt dan: in volledig willekeurige volgorde: Turbulentieklep achterste rij geblokkeerd OPEN of DICHT (DF952, Alle varianten) Hij wil ook wel eens zeuren dat de luchtmassameter een incorrecte waarde aangeeft... (Die is nieuw en ook met ruilmeter, dezelfde onlogische waarden)
Een uurtje of 3 rijden zonder luchtmassameter (vervuilingslampje gaat dan wel aan na 4 keer starten) geeft me een aardig vermogen, en vaak, maar niet altijd als ik hem dan een dagje stil laat staan en de volgende dag met volle hoop de meter er weer opzet is het goed mogelijk dat ie meteen weer fout gaat, of..... weer een uurtje of 3 goed gaat.
Als hij in de "schokmodus " is dan zet ik hem tegenwoordig op handmatig schakelen, laat hem tot hoog in de toeren komen iedere keer voordat ik overschakel, en dan gaat het wel "aardig"...
Ter info. In heb zelf een CLIP, dus ik kan hem altijd uitlezen. de EGR klep is schoon. ik heb de beschikking over 3 Luchtmassameters die allemaal niks helpen.
Het gekke is overigens als ik in CLIP de fouten eruitgooi heb ik de meeste kans dat ie weer een paar honderd kilometer goed gaat.
Bij renault zelf (in frankrijk, waar ik woon) hebben ze geen idee, en komen ze niet verder dan: laten we vervangen: EGR klep, Turbo, De gehele luchtinlaat, Massameter, bekabeling computer, en de injectoren reinigen) zonder enige garantie vragen ze mij welke ik als eerste wil vervangen, want het is een lot uit loterij.....
Ik hoop dat iemand een aanwijzing heeft......
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
electroklep van de turbo vervangen
Beste Renaulmonteurtje....
Je bent heel snel met je antwoord, dit geeft aan dat je het een beetje zeker weet ?
Wie kan dit doen, ik wil er ook voor naar nederland rijden, of kan ik zon klep zelf ergens kopen ?
Ik ken wel iemand die dat er in zou kunnen zetten ?
En is het logisch dat de CLIP daar niks van zegt ? EN dat die DF952 foutmelding ontstaat ?
Ik hoor het heel erg graag van je ! Alvast superbedankt !
13 jaar
elektroklep van de turbo zou de dealer in Frankrijk ook gewoon moeten hebben, ze gaan vaker kapot. en zij kunnen hem ook wel vervangen, daar hoef je niet voor naar NL te rijden
[quote=Renaultmonteurtje]elektroklep van de turbo zou de dealer in Frankrijk ook gewoon moeten hebben, ze gaan vaker kapot. en zij kunnen hem ook wel vervangen, daar hoef je niet voor naar NL te rijden[/quote]
Beste Renaultmonteurtje:
Als eerste heel veel dank voor je supersnelle antwoorden...
In frankrijk hier is het probleem dat ik nederlander ben, dus automatisch in hun ogen heel rijk moet zijn, dus ze zullen altijd de hoofdprijs vragen. Is dit iets eenvoudigs ? ik heb namelijk nog eenzelfde espace staan (Phase 1, ook P9X motor) Dan kan ik ze misschien ff overzetten ???
Is dit TURBOCHARGING PRESSURE REGULATOR POSITION SENSOR ? wat je bedoeld ?
Ik heb dialogys engels, of heb je anders het hoofdstuk of zo of partnummer, zodat ik het ze aan deze garagage uit kan leggen ?
Of eventueel een richtprijs ?
Ik hoor graag weer van je !
Als het het probleem is, dan vergeet ik je niet ! (ben er nu al 2 maanden mee bezig vandaar....)
13 jaar
prijzen ed heb ik niet bij de hand, informatie van uit Diaglogys mag ik ook niet zomaar kenbaar maken.
gewoon bij de dealer vragen voor het vervangen van de electroklep van de turbo, nu is mijn frans niet heel goed maar meen dat dit in het frans vanne électronique du turbo
Dankjewel,
Ik ga ermee aan de slag.
Het enige wat we zorgen maakt is dat een turbulentieklep (swirl flap) iets anders is als wat jij beschrijft ben ik bang. Maar ik ga ervan uit dat je denkt dat die turbulentieklep fout (DF952) voortkomt uit de electroklep van de turbo.
(ik geloof dat turbulentieklep in het nederlands lengte breedte omwisselaar heet of zo.)
Ik laat het zeker weten waar we zijn met het probleem !
bedankt alvast.
13 jaar
Beste ,
Gister weer 800km gereden maar nu elk uur de clip erop, fouten bekijken, wissen en weer verder.
Nu blijkt het volgende.
De auto schokt niet als:
Berekende stand turbulentiekleppen overeenkomt met de sensor van de turbulentiekleppen voorste EN achterste rij.
Wanneer auto weer flink inhield (schokt).
De turbulentiekleppen achterste rij staan bijna altijd dicht, geblokkeerd, ook als berekende stand open zou moeten zijn.
De voorste rij komt altijd overeen met de berekende stand, de achterste rij niet.
Nu wil ik graag weten of die turbulentiekleppen dit ook zouden kunnen veroorzaken ?
EN hoe ik kan testen of die werken.....
EN waar die sensors zitten, om te kijken of die misschien fout zijn ?
Uiteraard is de garage aan het bekijken hoeveel die elecroklep kost van de turbo (renaultmonteurtje advies).
Verder in zoektocht....
Met dank !
13 jaar
Ik heb precies hetzelfde probleem. Welke elektroklep is het? waste gate (vacuumleiding) of bediening geometrie turbo.
Overigens is het jammer dat hier nooit reactie is gegeven.
10 jaar
tja, heb inmiddels al een 10tal espacces gehad (zelfde type) uiteindelijk na het vervangen van het 4 (!!!!!!!!) ontstekingen renault importeur dat het waarschijnlijk de hogedruk pomp was.... mijn auto werd.......... gestolen gelukkig......
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar