Renault Clio 2003: Motor storing

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Auto start en loopt op benzine op 3 cilinders, schakelt over op lpg op 4 cilinders
Co2 uitstoot 3.6

Tuurluk

Geplaatst door Tuurluk (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden

Begin eens met uitlezen , welke cilinder niet mee doet , waarschijnlijk een injector.
Co kan een andere oorzaak hebben , klepspeling bv.

    Weet dat het cilinder 1is, bobine vervangen, geen resultaat, kreeg zo auto terug na apk keuring, boutje van bobine was gebroken en dat is toen uitgeboord, sindsdien de storing.. heb nu t probleem dat hij niet starten wil, brandstofpomp geen geluid, soms ook geen verlichting, startonderbreking, ruitenwisser enz. Elke dag een nieuwe verassing of hij starten wil, iemand een idee ?? - Tuurluk (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1620) PRO, 2 jaar geleden

Cilinder 1 is aan de versnellingsbak kant , Dit is bekend ?

    het is de cilinder rechts (passagier kant) - Tuurluk (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1620) PRO, 2 jaar geleden

Dat is dus nr. 4 , als de storing er is heb je dan wel spanning op de zekering van de brandstofpomp ?
Er zitten relais in de zekeringkast onder de motorkap, deze al gecontroleerd ?

    Alle zekeringen bekeken, maar als ik in de zekeringkast onder motorkap rommel, is het soms verholpen, maar t probleem blijft zich voordoen, soms dagen probleemloos, dan weer ellende, zoals nu brand startonderbreking weer, maar hoor geen brandstofpomp, ook lampje van de lpg brand niet - Tuurluk (0), 2 jaar geleden

Heino4267 (225), 2 jaar geleden

Dan zou ik toch eens gaan meten over de zekeringen in de zekeringkast onder de motorkap:
- haal één willekeurige zekering los en meet op welke zijde de spanning staat (= voedende zijde)
- zet in de situatie dat je problemen hebt het contact zó dat de motor kan lopen (stand 2) en meet op alle zekeringen rechtstreeks op de afgaande zijde ten opzichte van massa, zonder aan de zekering te komen. Je meet dan als het goed is minimaal één zekering die problemen geeft en dáár zit het slechte contact.

    Zal het morgen proberen - Tuurluk (0), 2 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.