close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio 2003: Motor storing

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Auto start en loopt op benzine op 3 cilinders, schakelt over op lpg op 4 cilinders
Co2 uitstoot 3.6

Geplaatst door

Tuurluk (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Begin eens met uitlezen , welke cilinder niet mee doet , waarschijnlijk een injector.
Co kan een andere oorzaak hebben , klepspeling bv.

Weet dat het cilinder 1is, bobine vervangen, geen resultaat, kreeg zo auto terug na apk keuring, boutje van bobine was gebroken en dat is toen uitgeboord, sindsdien de storing.. heb nu t probleem dat hij niet starten wil, brandstofpomp geen geluid, soms ook geen verlichting, startonderbreking, ruitenwisser enz. Elke dag een nieuwe verassing of hij starten wil, iemand een idee ??

Tuurluk 0

2 jaar

Cilinder 1 is aan de versnellingsbak kant , Dit is bekend ?

het is de cilinder rechts (passagier kant)

Tuurluk 0

2 jaar

Dat is dus nr. 4 , als de storing er is heb je dan wel spanning op de zekering van de brandstofpomp ?
Er zitten relais in de zekeringkast onder de motorkap, deze al gecontroleerd ?

Alle zekeringen bekeken, maar als ik in de zekeringkast onder motorkap rommel, is het soms verholpen, maar t probleem blijft zich voordoen, soms dagen probleemloos, dan weer ellende, zoals nu brand startonderbreking weer, maar hoor geen brandstofpomp, ook lampje van de lpg brand niet

Tuurluk 0

2 jaar

Dan zou ik toch eens gaan meten over de zekeringen in de zekeringkast onder de motorkap:
- haal één willekeurige zekering los en meet op welke zijde de spanning staat (= voedende zijde)
- zet in de situatie dat je problemen hebt het contact zó dat de motor kan lopen (stand 2) en meet op alle zekeringen rechtstreeks op de afgaande zijde ten opzichte van massa, zonder aan de zekering te komen. Je meet dan als het goed is minimaal één zekering die problemen geeft en dáár zit het slechte contact.

Heino4267 655

2 jaar

Zal het morgen proberen

Tuurluk 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.