Ik heb een Grand Espace 2.2dci en ik vind de motor erg tikken. Een bekende heeft er al nieuwe injectors in gezet, maar het tikken blijft. Kunnen dit de kleppen zijn die gesteld moeten worden? Of zijn er misschien andere problemen?
Geplaatst door Roderick38 (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden
Vermoedelijk lagerschalen versleten het tikken is meestal de voorbode.
Advies laten controleren door dealer.
Roderick38 (0), 12 jaar geleden
Lagerschalen?? Wat zijn dit, ben er niet echt in thuis.
barten (0), 12 jaar geleden
wat is tikken?
lagerschalen?
Dat tikt niet, dan is het eerder een drijfstanglager, als dat het is , dan wordt het einde oefening.
Heb je de goede olie er wel in zitten?
daar kunnen je kleppen ook van gaan tikken.
RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden
@ Barten: De drijfstanglagers zijn dus lagerschalen.
amdparts (0), 10 jaar geleden
en ? al opgelost ?
firedriver (65), 10 jaar geleden
En als er vermoeden zijn van die lagerschalen, zo rap mogeljk vervangen,hoop dat het niet te laat is, laat het nakijken, kosten weinig.
Kan ook zjin klepspeling zijn, wanneer is zijn laatste oliebeurt geweest, onlangs éne gehad voor een oliewissel, gaan er nogal wat liters olie in zeg.
Mijn manier is gewoon de boel demonteren en bekijken, anders blijft ge toch altijd met een vraagstelling.
Deze week heb ik een wagen thuis van een andere merk met krukaslagerschalenschade, oorzaak; slechte onderhoudshistorie, kostprijs-andere krukas, maar dat wil niet zeggen dat je dezelfde problemen hebt, wil je niet ongerust maken.
Gr.
amdparts (0), 10 jaar geleden
ik kreeg deze vakantie de tip van een officiele renault dealer; kappen onder de motorruimte van de espace wegnemen en weggooien. en de lagerschalen elke 120.000km wisselen. anders loopt hij een keer stuk. de mijne heeft nu 110 gehad en ik ga eerdaags de schaaltjes bestellen. :-)
firedriver (65), 10 jaar geleden
Eenmaal als de carter eraf is ben je er, en zorgen dat je de drijfstangvoeten aftekend zodat deze op dezelfde plaats worden gemonteerd.
Gr.
Jantje
één van de lagerschalen zag er zo uit waarmee ik nu bezig ben, niet gezond hé, zal bij u zo niet zijn(zie foto),
amdparts (0), 10 jaar geleden
ik heb gelezen van mensen die een lichte tik hoorden en de vluchtstrook niet eens meer haalden. zo snel kan het gaan met de lagerschalen. ik hou niet van spannende zaken en wachten tot hij begint te tikken kan te laat zijn. de 2.2 is zeker betrouwbaar te krijgen en houden. wel moet je wat meer onderhoud plegen dan "normaal". firedriver; kan ik die foto per e-mail ontvangen? alvast bedankt.
firedriver (65), 10 jaar geleden
Is gebeurd amdparts
Gr.
barten (0), 10 jaar geleden
bij ons waren de drijfstanglagers versleten.
Complete andere moter gemonteerd, koste bij VEGE 3250 euro.plus nieuwe koppelingsplaat en lager(1000euro)
de moter had 310.000 km gelopen toen de boel crashte.
inmiddels bijna 470.000 km op de teller, eigenlijk na de monteae van de nieuwe moter relatief weinig problemen gehad.
een keer een nieuwe krukas poelie, en wat kleine apk dingen zoals een paar kogels e.d.
vr.gr.:Jan