Geachte Renault techneuten,
Een vraag:
Ik heb vorige maand een Formule Renault gekocht met een K4MRS motor. 1.6-16V met een hydraulische verstelling op de inlaatnokkenas.
Voertuig heeft op moment van aanschaf zeker 2 jaar stilgestaan.
Ik heb de accu, brandstof, en vloeistoffen vervangen en vrijwel op de 1e slag liep de auto weer. Geen rattels of andere nare bijgeluiden. Vandaag voor het eerst naar Zandvoort geweest en tijdens de 1e sessie bleek dat de motor zeer slecht wou doortrekken boven de 5000 rpm.
In de pitbox gekeken en de motor rookt gitzwart bij een hoger toerental. Bougies zijn helemaal zwart ( alle 4 ) Er is geen vacuumlekkage, en de nokkenassensor en bdp gever lijken goed te werken ( Motor draait op een vrij programmeerbaar systeem en kan dus niet middels OBD uitgelezen worden. het lijkt alsof de motor bovenin niet genoeg lucht krijgt. Zou dit met de verstelling van de inlaatnokkenas te maken kunnen hebben of wellicht de aansturing van dit systeem ?
Temperatuur , oliedruk en compressie zijn prima.
Wie heeft er wellicht een oplossing ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welk vrij programmeerbaar systeem is dat?
Ik zou proberen om software te krijgen die het systeem wel kan uitlezen.
Dan kun je tenminste nog iets zien. Zowel nu als in de toekomst.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 16 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar