Hallo
Wij zitten met het volgende probleem dat we de remmen ontlucht hebben maar nog steeds geen druk hebben alleen na 2 keer pompen hebben we pas druk. het gaat hierom een renault 16 TX met remdrukregelaar van '78.
wie heeft hier een oplossing voor of herkent dit probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de oorzaak van het ontluchten? wat is er vervangen? hoe was het pedaal voor er aan begonnen was?
zijn alle remmen goed opgesteld?
Hoe is er ontlucht? doormiddel van het pedaal intrappen?
Als ie druk heeft en je houd het pedaal vast, zakt het pedaal dan weg?
het is of nog steeds lucht in de leidingen, of afstellen van de voeringen of de hoofremcilinder is kapot.
Waarom heb je de remmen moeten ontluchten? Heb je werkzaamheden aan het remsysteem gehad ,of is er door ouderdom het een en ander misschien versleten?
grtjs rob
kijk was tergelijkertijd nog iemand aan het typen.
15 jaar
de reden van het ontluchten is dat de rem leidingen aan de achterzijde zijn vervangen samen met de remdrukregelaar
voor dat alles vervangen is was de rem druk goed hij is voor de apk geweest en toen moest ik de remleidingen vervangen achter en omdat de remdrukregelaar iets lekte die ook gelijk maar vervangen want ik had het toch los liggen maar nu krijg ik de druk niet goed ik weet dat dit type met de wielen op de grond moet staan met het oog op de regelaar en dan van achter naar voren werken en de hoofdremcilinder als laatst ontluchten heb ik allemaal gedaan maar gaat niet zo als het moet nu is mij opgevallen dat als je twee keer pompt de remdrukregelaar naar buiten komt en als je gewoon een keer op de pendaal trapt hij gewoon op zijn plaats blijft zitten dus ik denk zelf dat het lucht is maar ben in tussen 4 liter rem olie aan het door pompen geweest maar nog niet goed dus ik weet zo niet hoe ik dit moet oplossen
15 jaar
beginnen mer hr te ontluchtenán steeds de kortste leiding
en achter eerst de leiding oplossen naar de regelaar en dan het wielauto kan je onder de draagarm opkrikken of de regelaar los zetten(veer)
Was het niet eerst de hoofdremcilinder en dan de langste leidingen eerst.
Zolang er lucht in de hoofdremcilinder zit pomp je die toch het systeem mee in.
15 jaar
zo snel mogelijk de lucht eruit
korte leiding eerst
en lees maar eerst H(oofd)R(emcilinder) ontluchten
en dat doe ik al voor ik m monteer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 16 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar