de laguna type 2 heeft al tijdje problemen met uitvallen tijdens rijden, nu is er een ander gashuis op gekomen , hierna ging het iets beter. Nu valt hij alleen bij een warme motor uit tijdens het schakelen naar de tweede versnelling en naar zijn achteruit. Hij is naar de dealer geweest om opnieuw in te leren. Er is een andere relais van motormanagement ingekomen en de bdp sensor is schoon gemaakt.
Waar kunnen we nog meer naar kijken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat kan een veelheid aan oorzaken hebben. variërend van temperatuursensor of lekke vacüumslang tot aan lekke koppakking.
Wat meestal helpt is om de errors uit te (laten) lezen, die informatie wijst meestal wel naar de goede hoek. Anders wordt het lukraak vervangen van onderdelen, dat is vaak niet nodig.
Graag ook vermelden wat voor brandstof erin gaat en motorinhoud.
Het gaat om een laguna type 2 benzine 1.8 /16 klepper. Het gashuis hebben we vervangen naar aanleiding van foutmeldingen. verder geeft hij permanente fouten op de klimaatbeheersing en op bandensensor.
Hij loopt voor de rest goed nu, behalve dan dat hij uitvalt met het schakelen naar zijn twee (behalve als ik gas bij geef) en naar zijn achteruit.
7 jaar
Gasklephuis staat op nr. 1 inderdaad.
Jammer dat dat het niet echt 100% opgelost heeft. Ik heb geen ervaring met deze motor. Ik heb wel nog wat ideetjes die misschien helpen...
Heeft hij wel zijn beurtjes gehad? Er zitten dus geen "versleten" bougies in, een verstopt bezine en/of luchtfilter en zit 10W40 olie in, of, beter nog -maar maakt met deze dagen niet zoveel uit- 5W40 olie?
Wat voor benzine wordt ermee getankt? Probeer eens een tijdje over te stappen op een premium/reinigende benzine (BP-Ultimate, V-Power van Shell, Esso Energy, Texaco XL). Een paar keer een volle tank daarvan pakken en kijken hoe dat uitpakt.
Verder bestaat er een Technical Service Bulletin/Recall ivm op rijden met airco aan, dat 'ie daardoor ook kan uitvallen. Injectie-computer moet daarvoor geupdate worden.
En ook controleren:
Lucht-/vacuümslangen die lekken of verkeerd zijn aangesloten;
Losse/niet goed aangedrukte connectoren/slechte contacten, draadbreuk (check ook die van de BDP sensor, de sensor zelf is ok anders start ie niet);
Koelvloeistoftemperatuursensor.
Natuurlijk ook mogelijk maar minder voordehandliggend: een kleine lek in koppakking (is de koelvloeistof nog helder? Stinkt de koelvloeistof (naar uitlaatgas?), zijn er bubbeltjes in de koelvloeistof bij stationairloop? moet er vaak koelvloeistof bijgevuld worden? Zit er "mayonaise"-achtige drap aan de binnenkant van je oliedop/of aan de peilstok?).
7 jaar
De auto heeft zijn beurten gehad net week nieuwe bougies dit hielp niets, vacuum gecontroleerd was goed de bdp sensor mankeerde niets , en ook geen lekke koppaking. Maar bedankt voor het meedenken , de auto wordt weg gedaan , bang voor te hoge kosten, mankeerd wel meer dingen.
7 jaar
p.s. jij had geen Laguna "type 2", jij had een "Laguna 2 Phase 1".
En de motor die daarin zit (de 1.8 16 klepper) is een van de degelijkere types. Alleen de nokkenasversteller wil soms problemen geven.
Zonde dat je hem weg doet als hij inderdaad goed wordt onderhouden.
Kleine nuance:
De type 2 Phase 1 was een van de minst degelijke auto's die er rond reden, vooral de elektronica was berucht. Als de auto altijd door de dealer werd onderhouden en alles werd ook uitgevoerd, is het nu een van de degelijkste auto's die er rondrijden: alles wat kapot kon is al vervangen.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar