Renault Kangoo Express 2000: Motor wil niet lopen na motorwissel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F8Q-L6, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 40

Beste,

Ik heb een kangoo 1.9 d55 met een startprobleem
Mijn motor is overleden omdat de vervroeger in pomp kapot was ik had dezelfde motor nog liggen die heb ik er lopend uit gehaald en in de andere kangoo gelepelt. Starten doet tie als een nieuwe maar lopen ho maar. De brandstofpomp geeft geen diesel ik vermoed ergens een kabelbreuk. Heeft iemand hier ervaring mee

De donor is een kangoo van 99 en de auto zelf komt uit 2000

Geplaatst door

SMeer (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit de startonderbreker bij zo'n ding niet op de pomp?

Die zit volgensmij op de pomp ja

SMeer 0

2 jaar

Ps Chrashsensor is niet geactiveerd trouwens en de sleutel wordt ook gewoon herkend

SMeer 0

2 jaar

Pomp wordt niet vrij gegeven , overbouwen van het deel waar de electronica in zit.

Hoe bedoel je wat moet ik overzetten?

SMeer 0

2 jaar

Op de brandstofpomp zit een stukje electronika dat waarschijnlijk niet wordt vrijgegeven om de auto dit niet herkend .

Heb net bij bijde motors alles nagemeten in het hoge drukgedeelte (3 dunne draden) is bij de ene motor de weerstand onderling tussen de draden 3.9 ohm bij de ander is de een 3.9 en de andere is afwijkend kan dit hierin zitten?

SMeer 0

2 jaar

Weerstand klopt wel ik ben van plan heel de kabelboom over te zetten zou het hierin kunnen zitten? Je zegt dat de pomp niet wordt vrijgegeven welk gedeelte moet ik volgens jou overzetten? De sensorrs voor hoge en lage drukgedeelte komen exact overeen

SMeer 0

2 jaar

De kabelboom kun je wel laten zitten denk ik. je moet eigenlijk de pomp overzetten, maar die was stuk begreep ik. waarschijnlijk zit er deels verstopt onder de electronica op de pomp gewoon een afslagventiel. als je hier een 12v contact voeding op maakt ben je er ook. (Ik ken deze pomp niet erg goed, dus ik weet niet zeker of mijn verhaal exact op gaat) Ik denk dat een van die drie zwarte draden 12v moet krijgen bij starten.

Ik krijg 12v op het afslagventiel
Een draad is plus de ander min en de 3e krijgt nooit spaning als ik m doormeet lijkt het allemaal te kloppen en overeen te komen

SMeer 0

2 jaar

Zou het niet kunnen dat die spaningsloze draad ook 12v moet worden?

SMeer 0

2 jaar

Hoor je dat ventiel ook tikken met contact aan/uit? blijft die 12v met starten? zit het ventiel niet vast door lang stilstaan oid. miss pomp wel overleden? geef eens een tik op het afslagventiel terwijl iemand start

Ja, hoor m gewoon snel ratelen t blok heeft 3 maanden stilgelegen daarna gewoon gestart en op eigen kracht naar de brug gereden niks aan het handje daarom snap ik het ook niet als ik de verstuiverleidingen losdraai geeft hij ook gewoon 0 diesel helemaal niks

SMeer 0

2 jaar

Ratelen is de vervroeger, afslagventiel tikt een keer met contact aanzetten. het afslagventiel kun je denk ik ook niet zien

Ik hoor geen afslagventiel alleen een relais in de accubak die inschakelt bij contact aan kan natuurlijk zijn dat ik het niet over de vervroeger heen hoor of is het duidelijker hoorbaar? Afslagventiel kun je inderdaad niet zien

SMeer 0

2 jaar

Het ventiel werkt inderdaad niet nee hij krijgt naar mijn idee op de verkeerde draden spaning of wordt niet bekrachtigd

SMeer 0

2 jaar

Beste leden schijnbaar zat er nog een 2e ecu verstopt in het dashboard deze heb ik omgewisseld en nu loopt hij weer

SMeer 0

2 jaar

Mooi

Klopt, de uch. daar loopt de herkenning van de sleutel overheen naar de brandstofpomp.

Ja nee sleutel herkende hij wel das het gekke ik denk dat hij de combinatie van tankelement brandstofpomp en ecu niet goed vondt

SMeer 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.