auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault CLIO: motor zakt erg in toeren na start en bij afremmen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4J C7, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 72

Hallo,

Ik wil een vriendin even helpen met haar auto die ze net gekocht heeft en nu wat probleempjes ondervindt. Gezien er wat budget meespeelt, zou ik graag even van gedachten willen wisselen over het probleem, voordat de er klakkeloos van alles vervangen wordt.

De auto start altijd meteen, maar na de start zakt de toeren direct terug naar bijna nul, motor gaat lopen bokken en hersteld zich dan. hij blijft dan stationair lopen maar ik merk wel dat hij iets schokt. Toeren blijven wel gelijk rond de 760 toeren. Bij echt koud starten slaat hij de eerste keren af voordat hij wel blijft lopen.

Auto rijdt verder prima en heeft overal zijn vermogen. Echter soms als je afremt voor een verkeerslicht en de koppeling intrapt zie je de toeren weer helemaal omlaag gaan, waarna de motor zich weer hersteld naar de normale toeren.

Iemand een idee waarmee ik kan beginnen te controleren? Ik heb rondom het gasklephuis en luchtinlaat gecheckt of er valse lucht wordt aangezogen (middels remmenreiniger bij pakkingen spuiten, maar motor reageert hier niet op)

Geplaatst door

jnunen (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ok. op een of andere manier wordt mijn probleem automatisch in professional forum gezet ipv particulier?!

(ik ben geen professional, dus volgens mij klopt er iets niet)

jnunen 0

7 jaar

iemand een idee?

jnunen 0

7 jaar

Kijk eerst eens of je een vacuümlek kunt vinden (horen) in een slang (stationair lopend de slangen bewegen).

Heino4267 725

7 jaar

@heino... Dat had ik al gedaan.. Alle slangen op vacuum problemen gecontroleerd.. Zit zelf evt aan t gasklephuis te denk die evt vervuild is ofzo

jnunen 0

7 jaar

Maak eerst inderdaad je gasklephuis maar eens goed schoon , vooral de rand roet die ontstaat rond de gasklep , klep open duwen dan zie je wat ik bedoel.

Nou heb ik vaker de gasklep gereinigd bij een clio. Maar dit is een electrisch aangestuurde gasklep. Mag je die klep dan ook handmatig verschuiven om schoon te maken? Ik ben namelijk er een gewend met een gaskabel en daar kun je gewoon die klep bewegen.

Of moet hij hierna ingeleerd worden?

jnunen 0

7 jaar

Ik heb zelf oa een scenic van 2004 , deze heb ik ook wel eens gereinigd , gedemonteerd en schoon gemaakt , daarna gewoon werken !

Ok top.. Ja denk vraag t eerst maar haha... Voor ik r door kan sturen naar de dealer erna..

Ga ik beginnen met de gasklep

jnunen 0

7 jaar

Gashuis schoonmaken, en ook stappenmotor schoonmaken of vervangen.

Ik had met een Megane dat bij afremmen voor het stoplicht, of uitvoegen op de snelweg de motor begon te sputteren, en met veel moeite bleef draaien. Gashuis schoonmaken en stappenmotor vervangen heeft toen wel geholpen,

Later kwamen er weer andere motor klachten, toen zijn bobine's en bougies vervangen, en daarna is het nooit meer terug gekomen.

Raabje2 80

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.